Președintele Klaus Iohannis: Noi vrem să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dar pentru asta e nevoie să poți ajunge în aeroport în condiții foarte bune și predictibile. Legătura Gara de Nord – Otopeni este absolut esențială (VIDEO)

foto: Inquam Photos / George Calin

UPDATE, 21 septembrie, ora 13.13 //Președintele Klaus Iohannis a susținut odeclarație de presă, luni, după deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”. Cu această ocazie, șeful statului a subliniat că „dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește planul de relansare economică”.

„Iată că Planul de Relansare Economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să-și arate și partea practică. Pentru a sublinia importanța dezvoltării infrastructurii feroviare, am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată, construită, atenție, nu din `89 încoace, din `84 încoace, cum ne-a spus domnul ministru. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să-i dăm amploare, dar pentru asta, evident, este nevoie să poți să ajungi în aeroport în condiții foarte bune, în condiții predictibile, și pentru acest lucru legătura de la Gara de Nord până la Aeroport este absolut esențială. Este evident că în acest fel și în acest ritm vom reuși să modernizăm infrastructura din România. Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă și, iată, acum la testarea acestei noi căi ferate”,a declarat șeful statului.

El consideră că „dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește Planul de Relansare Economică. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, puternică și pentru asta este nevoie de infrastructură de transport, iar pentru a putea realiza această infrastructură de transport avem o șansă enormă, acum în anii care urmează, când putem să folosim banii europeni care ne sunt puși la dispoziție. Trebuie să recunoaștem că bani europeni am avut și până acum, doar voința politică până acum a fost puțină. Dacă ne gândim doar că din 2016 până în 2019 s-a realizat din această linie 11% și în niciun an de când a venit guvernul liberal s-a realizat practic tot restul, linia este ca și realizată, putem să ne dăm seama care este voința politică și putința politică. Îi felicit pe toți – Premier, ministru, constructori, consultanți, și toată lumea care a participat și a facilitat această dezvoltare. Sunt convins că acesta va fi ritmul impus pentru anii următori, un ritm care va schimba fața României în sens pozitiv”.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

UPDATE, 21 septembrie, ora 12 // Președintele Klaus Iohannis s-a îmbarcat îndeplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”. Amintim că, la finalul deplasării, șeful statului va susține o declarație de presă.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Știrea inițială //Președintele României va participa la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, luni, ora 12, informează Administrația Prezidențială. La finalul deplasării, șeful statului va susține o declarație de presă.

Președintele Klaus Iohannis va participa ladeplasarea test cu trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

Vestea vine în contextul în care Lucian Bode, ministrul Transporturilor, declara că linia de cale ferată ar putea fi dată în folosință din data de 12 decembrie.

„Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, declara ministrul în urmă cu aproape o săptămână, potrivit Agerpres.

Demnitarul sublinia că este vorba despre „primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989”.

„Dacă vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, mai spunea el.

CFR SA a arătat cănoua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” presupune construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1. Contractul are o valoare de 398,1 milioane de lei, iar sursa de finanțare este reprezentată de fonduri europene nerambursabile.

Contractantul este Arcada Company. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).

Urmăriți B1TV.ro și pe
`