Guvernul francez anunță că se va opune planului Renault privind închiderea unor fabrici locale

Guvernul francez anunță că se va opune planului Renault privind închiderea unor fabrici locale
foto: theverge.com

Guvernul francez va insista să păstreze fabricile de producție Renaultîn Franța și dorește ca acesta să rămână centrul global pentru inginerie, cercetare, inovare și dezvoltare pentru constructor,a declarat miercuri premierul Edouard Philippe.

Vorbind în Senat, el a spus că Guvernul de la Paris este preocupat în special de menținerea uzinei Flins, dinnord-vestul Parisului. La sfârșitul lunii mai, Renault intenționează să economisească 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) prinreduceri de cheltuieli în următorii trei ani după ce a înregistrat prima pierdere într-un deceniu anul trecut, scrie Reuters.

Cotidianul financiar francez Les Echos a raportat că Renault are în vedere închiderea a trei dintre fabricile sale franceze, inclusiv o fabrică de asamblare din Dieppe, și că ar înceta să mai facă mașini în Flins. Președintele consiliului de administrație Renault, Jean-Dominique Senard, și CEO-ul interimar Clotilde Delbos urmează să se întâlnească luni cu sindicatele pentru a discuta despre plan, care a fost anunțat în februarie.

La vremea respectivă, Delbos a spus că nu vor exista tabuuri, ceea ce a dus la îngrijorările sindicale cu privire la reducerea locurilor de muncă. Însă, având în vedere că statul francez estecel mai mare acționar și luând în calcul unîmprumut bancar de cinci miliarde de euro garantat de către statul francez,Renault are un domeniu relativ limitat pentru reducerea locurilor de muncă în Franța.

GrupulRenault, pierderi grele în contextul crizei provocată deCOVID-19

GrupulRenaulta înregistrat pierderi grele în contextul crizei provocată deCOVID-19. Situația economică nu arăta prea bine nici anterior. Agenţia de evaluare financiară Fitch a retrogradat de curând ratingulRenaultpentru datoriile pe termen lung,de la „BBB minus” la „BB plus”, transmite Reuters.

Această evoluție negativă apare în contextul în care specialiștii estimează că pandemia va afecta câştigurile şi fluxul de numerar alRenaultîn 2020. Vânzările companiei vor fi profund afecatate de încetinirea economiei globale.

Renaulta trecut deja printr-o perioadă dificilă cauzată de prăbuşirea fostului director general Carlos Ghosn, implcat în scandaluri de corupție. Acest episod s-a reflectat în performanele financiare slape, în paralel cu cele ale partenerului japonez Nissan.

Dacia a reluat producția la platforma de la Mioveni

Amintim faptul că în RomâniaDacia a reluat luni producțiade autovehicule la platforma industrială de la Mioveni, în condiții stricte, de distanțare socială.

Printre acestea se numără gruparea angajaților în mai multe schimburi. Astfel, prin intermediul unui comunicat de presă, GrupulRenaultinformează faptul că la uzina Mecanica și Șasiuri, lucrul se desfășoară în trei schimburi, la uzina Vehicule, în două schimburi, iar la direcția Logistică România, într-un singur schimb.

Din 11 mai, uzina Vehicule va funcționa în trei schimburi, iar activitatea de logistică va fi corelată cu redemararea uzinelor GroupeRenaultdin lume.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`