Veştile proaste se ţin scai de de grupul japonez Sony. Reprezentanţii companiei au anunţat că datele personale a încă 25 de milioane de utilizatori şi reţeaua de jocuri de PC Sony Online Entertainment au fost atacate de hackeri, relatează BBC.
Cu doar două zile în urmă Sony anunţa că informaţiile personale, inclusiv detaliile bancare s-ar putea să fi fost furate, în urma unui atac informatic.
Pe blogul oficial PlayStation reprezentanţii companiei postaseră o listă cu datele care ar fi fost furate: nume, adresă, ţară, adresă de e-mail, data naşterii, datele de logare PlayStation şi ID-urile online.
Mai mult, atacatorii au pus mâna pe o bază de date veche de acum patru ani cu 23.000 de nume şi au obţinut date despre chelutielile făcute de 11.000 de clienţi din Austria, Germania, Olanda şi Spania.
Cu toate că un purtător de cuvânt a declarat că nu sunt dovezi clare că datele ar fi fost folosite în scopuri ilicite, Sony se confruntă cu una dintre cele mai mari probleme din istoria companiei.
Pe 2 mai Sony a anunţat că îşi cere scuze pentru atacul informatic şi şi-a asigurat clienţii că îi va compensa, iar „în curând” reţeaua PlayStation va reveni la normalitate. Timp de o lună clienţii se vor putea înscrie gratuit la PlayStation Plus, iar cei care sunt deja înscrişi vor beneficia de încă o lună gratis.
Însă în astfel de condiţii, când datele personale sunt din ce în ce mai uşor de atacat, clienţii Sony devin reticienţi şi încep să-şi piardă încrederea în serviciile companiei.
La o zi după ce Sony anunţase pentru prima oară că a fost atacat de hackeri, fanii PlayStation au decis să boicoteze produsele companiei japoneze.
„Ai crede că datele tale personale sunt sigure când vine vorba de o companie, aşa cum este Sony (…) Uitându-mă acum la jocuri, stau şi mă gândesc. Chiar vreau să-mi dau banii pe Sony?”, declara un utilizator în vârstă de 42 de ani.
Pe lângă promoţiile oferite, grupul japonez susţinea că va oferi o mai bună protecţie a datelor utilizatorilor printr-un software de supraveghere automată ce va face o criptare superioară a datelor.
Dar cât de repede va remedia Sony problema şi oare câţi utilizatori îşi va pierde compania în urma acestei crize?