Refuzul profesorilor de a preda online va fi sancționat drastic, anunță Inspectoratul Școlar București. Cadrele didactice se pot alege cu desfacerea contractului de muncă în cazul în care nu își vor desfășura orele online, în situația în care se impune această măsură.
În acest sens, inspectorii încep controalele pentru a vedea dacă învățătorii și profesorii folosesc platformele educaționale puse la dispoziție gratuit de Google și Microsoft, scrie Europafm.ro.
“Se vor supune toate situațiile acestea spre analiză și se vor aplica măsurile legale. Se poate ajunge până la comisia de disciplină, și în urma analizei situației și motivelor pentru care acești profesori refuză să continue învățarea de acasă, se poate ajunge la sancțiuni drastice”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar București.
Aceasta a subliniat faptul că sancțiunile pot merge până la desfacerea contractului de muncă.
Pe 21 septembrie, premierulLudovic Orban spunea despre profesorii care nu vor să predea online: „Vom lua măsurile legale care se impun. Dacă va fi necesar să facem modificări ale legii, vom face”
Numărul școlilor care au intrat în scenariul roșu din cauza pandemiei de coronavirus a crescut în România a ajuns la 581, cu aproape 270 față de săptămâna trecută, potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației.
– 12.540 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
– 4.535 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
– 581 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online. Menționăm că dintre cele 581 de unități aflate în această situație, numai 139 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor deCOVID-19înregistrate. Diferența de 442 de unități de învățământ rezultă ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează și/sau a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.