O nouă gafă a lui Iohannis: A folosit trunchiat un citat din Eminescu, în care poetul îi critica dur pe fruntaşii liberali ai vremii (FOTO)

Dorind să îi aducă un omagiu lui Mihai Eminescu cu ocazia împlinirii a 165 de ani de la naşterea poetului, preşedintele Klaus Iohannis foloseşte trunchiat un citat din publicistica acestuia, într-o postare făcută, unde altundeva, decât pe Facebook. În mesajul video postat pe reţeaua de socializare Iohannis citeşte un fragment din Eminescu dintr-o ediţie a Operelor complete, dar sare cu bună ştiinţă, probabil la sfatul echipei sale de comunicare, peste câteva cuvinte care schimbă sensul mesajului. Textul la care face referire astăzi „liberalul” Iohannis nu este altceva decât o critică acidă a fruntaşilor liberali ai vremii, făcută în 1881 de Mihai Eminescu.

Dar iată ce citat a folosit/citit Iohannis în postarea de pe Facebook:

În aprilie 1881, într-un articol din ‘Timpul’, Eminescu scria: ‘A fi bun român nu e un merit, nu e o calitate ori un monopol special, ci o datorie pentru orice cetaţean al acestui stat.‘”

Citatul exact, preluat din ediţia de Opere complete a lui Mihai Eminescu (Publicistică, volumul XII) este:

A fi bun român nu e un merit, nu e o calitate ori un monopol special pentru d-nii Cariagdi şi Carada, ci o datorie pentru orice cetăţean al acestui stat, ba  chiar pentru orice locuitor al acestui pământ, care este moştenirea esclusivă şi istorică a neamului românesc. Acesta este un lucru care se înţelege de sine şi nu despre el este vorba.” (Mihai Eminescu, citat din articolul “Adevărul doare”, din ziarul Timpul, 1 aprilie 1881)

De altfel, echipa lui Iohannis a editat ulterior postarea de pe Facebook, ştergând  acest citat, dar lăsând mesajul video în care Iohannis rosteşte fix aceleaşi vorbe.

Iohannis citând din Eminescu pe Facebook

D-nii Cariagdi şi Carada” amintiţi de Eminescu în articolul “Adevărul doare”sunt fruntaşi liberali ai vremii, primul fiind fost primar al Capitalei şi fost ministru al Culturii, iar cel de-al doilea membru al Parlamentului şi un lider liberal de seamă, alături de IC Brătianu şi C.A Rosetti. De altfel şi ultimii doi liberali amintiţi nu scapă de critica acidă a lui Eminescu în articolul citat de Iohannis.

Klaus Iohannis a fost ales preşedinte din partea Partidului Naţional Liberal, fiind până la numirea sa preşedintele acestuia. Odată cu alegerea sa în funcţia de preşedinte, comunicarea este asigurată de purtătorul de cuvânt Tatiana Niculescu Bran, criticată de presă pentru o serie de postări caudate pe Facebook, în care reclama lipsa unei cantina la Cotroceni sau se plângea de perdelele de la Palatul Cotroceni.

Iată integral articolul lui Mihai Eminescu din “Timpul” – “Adevărul doare

Urmăriți B1TV.ro și pe
`