Înainte de redeschiderea școlilor, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat situațiile în care elevii pot face în continuare orele online, de acasă, deși colegii lor de clasă merg la școală, după data de 8 februarie.
Cîmpeanu a enumerat cele patru situații în care elevii fac ore online:
Elevii au contra indicații medicale, au vulnerabilități – vor face ore online;
Elevii au aparținători în familie care au vulnerabilități certificate, ca atare aceștia vor face ore online;
Elevii prezintă simptome, în mod evident dacă prezintă simptome, recomandarea mea și a ministrului Sănătății și a oricui este să facă orele de acasă;
Profesorii care prezintă vulnerabilități sau simptome vor sta acasă și iarăși se va face predarea-învățarea online, de acasă.
Adrian Marinescu, medic infecționist la Institutul Național „Matei Balș”, a explicat că avem nevoie de un proces de educație care să continue, mai ales având în vedere că e greu de spus cât va mai durapandemia de COVID-19. „Poate va dura suficient de mult încât să se încurce foarte mult lucrurile dacă am ține școlile în variantă online”, a spus medicul, duminică seară, pe B1 TV, în contextul în care majoritatea copiilor din țară vor reveni la clase pentru cursuri cu prezență fizică, începând de luni, pe baza atrei scenarii de desfășurare a activităților didactice
Întrebat dacă măsurile implementate de autorități sunt suficiente și ce ar mai putea face elevii sau părinții pentru a spori siguranța sanitară,Adrian Marinescua declarat: „Sigur că, indiferent câte măsuri ne-am lua, nu sunt niciodată suficiente. Sunt două componente care vin cumva în plus și ar trebui să ajute sau să echilibreze lucrurile.
E vorba de vaccinare în primul rând – știu că sunt încă discuții că nu s-a făcut suficient de repede, dar, totuși, persoanele vulnerabile din rândul profesorilor, părinții elevilor, care de asemenea au o anumită vârstă, au boli cronice, dacă n-au reușit să se vaccineze până acum, o vor face cât de curând. A doua componentă se referă la testare – sigur, putem să discutăm că testele rapide antigenice au și ele unele minusuri, dar până la urmă faptul că ele vor fi la dispoziție pentru toate școlile din România, să sperăm că așa va fi, e un lucru bun, adică practic se poate monitoriza mai ușor”.