Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode e de părerecă linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă la data de 12 decembrie.
„Din 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord, vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a declarat ministrul transporturilor, într-o intervenție la TVR.
„De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a mai declarat ministrul Bode, conform Libertatea.
Lucian Bode a precizat că și lui îi este greu să își imagineze că această cale ferată include primul tronson construit „de la zero” în România, după Revoluția din 1989:
”Dacă vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a afirmat Lucian Bode, adaugând:
”Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”,a adăugat ministrul Transporturilor.
Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare – fosta Haltă Odăile, pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă, anunță reprezentanții CFR .
Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.
Valoarea contractului se ridică la 398,1 milioane de lei, iar contractantul este „Arcada Company”.
Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.