Ministerul Educației: În 344 de școli din țară se învață exclusiv online. În 193 dintre acestea nu au apărut cazuri de infectare cu COVID-19

Ministerul Educației: În 344 de școli din țară se învață exclusiv online. În 193 dintre acestea nu au apărut cazuri de infectare cu COVID-19
Foto: Hepta - Abaca Press / Marechal Aurore/ABACA

Ministerul Educației și Cercetării a transmis joi, situația școlilor din România în ceea ce priveștescenariile de funcționare, ținând cont de situația epidemiologică locală actuală.

Potrivit comunicatului de presă, la data de1 octombrie, la nivelul întregii țări unitățile de învățănmânt funcționează după cum urmează:

  • 12.704unități de învățământ sunt încadrate în scenariul 1, adică cursurile se țin în instituții, față în față.

  • 4.608se încadrează în scenariul 2, carepresupune participarea zilnicăa tuturor elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu

  • 344de unități de învățământ sunt înscenariul 3, adică toate cursurile se ținonline.

Dintre cele 344 de unități în care nu se susțin cursuri în instituții,numai 151 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferența de 193 de unități de învățământ rezultă ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează sau a infrastructurii școlare în care se execută diverse lucrări de reabilitare.

Cum sunt adoptate scenariile pentru COVID-19 în școli

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Deschiderea școlilor este una dintre principalele cauze ale creșterii numărului de infecatări cu COVID-19

Alexandru Rafila, membru în Comitetul Executiv al Organizației Mondiale a Sănătății, a declarat pentru B1.RO că noul record al cazurilor noi de coronavirus poate fi explicat inclusiv dacă ne raportăm la deschiderea școlilor, având în vedere că au trecut aproape două săptămâni de la începutul noului an școlar.Întrebat dacă Bucureștiul poate fi considerat cel mai mare focarde COVID-19 al țării, Alexandru Rafila a precizat că nu se poate face o astfelde afirmație, în condițiile în care multe cazuri noi de coronavirus sunt explicate prin transmiterea comunitarăaccentuată.

„Cu siguranță deschiderea școlilor a intensificat foarte mult circulația, interacțiuniledintre persoane și este normal să se înregistreze o creștere. Se înregistrează în toată UE. Rămâne de văzut cât de mare va fi amplitudinea acestei creșteri și cât timp va dura, dacă va dura până spre sfârșitul anului sau intrăm într-o zonă de stabilitate. Oricum, suntem la 10-12 zile de la deschiderea școlilor și numărul de cazuri a crescut semnificativ, nu doar astăzi, dar avem și duminică un număr mare de cazuri”, a precizat Alexandru Rafila.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`