Președintele Klaus Iohannis este așteptat, luni, să testeze cum se circulă cu trenul de la Gara de Nord până la Aeroportul Internațional Henri Coandă, potrivit unor surse politice. Testele pe calea ferată care leagă cel mai mare aeroport al ţării, cel din Otopeni, și cea mai mare gară a României au început vineri, iar ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că linia feroviară ar putea fi dată în folosință în luna decembrie a acestui an. Proiectul are o valoare deaproximativ400 de milioane de lei.
Alături de președinte, și permierul Ludovic Orban ar urma să circule cu trenul de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni. Potrivit clubferoviar.ro, șeful statului ar fi cerut ca trenul cu care se va deplasa pe această linie să aparțină operatorului feroviar de stat CFR Călători, nu unei companii private.
Începând de vineri, 18 septembrie, pe nou conexiune feroviară către Aeroportul Henri Coandă au fost făcute teste cu două automotoare Siemens Desiro, cunoscute drept ”Săgeata Albastră”. Potrivit reprezentanților Căilor Ferate Române, lucrările la această linie ferată sunt gataîn proporție de 98%.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a făcut, marți, o călătorie de test pe această linie, ocazie cu care a anunțat că aceasta ar urma să fie dată în folosință începând din 12 decembrie.
“Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, a spus atunci, ministrul Transporturilor.
Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare – fosta Haltă Odăile, pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă, anunță reprezentanții CFR.
Președintele Klaus Iohannis a fost prezent, în cursul acestei săptămâni, la inaugurareaMagistralei 5 de metrou, către Drumul Taberei, precum și la darea în folosință a tronsonului de 18 kilometri, dintre Iernut și Chețani, care face parte din Autostrada Transilvania.
Cu această a doua ocazie, șeful statului a spus că așteptarea sa este ca atât Guvernul, cât și constructorii să facă demersuri pentru ca marile lucrări de infrastructură din România să fie finalizate mai rapid.
”Acest eveniment vrea să arate că ne dăm seama de importanța acestor lucrări și ne dăm seama că trebuie să schimbăm ritmul, trebuie să meargă totul mult, mult mai repede. Avem nevoie de infrastructură, pentru asta avem nevoie de finanțare, dar iată că deja fondurile europene sunt pregătite. Lucrările trebuie să fie pregătite și aceste proiecte de infrastructură mare vor fi imboldul cu care economia României se va relansa semnificativ”, a declarat Klaus Iohannis.