Criza coronavirusului. Lista neagră a aeroporturilor din UE și lume

Criza coronavirusului. Lista neagră a aeroporturilor din UE și lume
foto: pixabay

Pandemia de coronavirus a afectat puternic economiile țărilor la nivel mondial, prăbușindu-le toate sectoarele esențiale.

Unele dintre cele mai afectate sectoare au fost cele ale transportului, călătoriilor internaționale și implicit ale turismului, pe fondul închiderii granițelor și sistării călătoriilor (terestre, feroviere, aeriene) între state, ca parte a măsurilor luate în încercarea de a stopa propagarea virusului.

De asemenea, impunerea măsurilor de distanțare socială în aeronave schimbă fundamental economia aviației, deoarece factorul de încărcare se va reduce la maxim 62%, valoare cu mult sub cel al limitei de profitabilitatea industriei, respectiv de 77%.

Cu mai puține locuri de vândut, costurile unitare ar crește brusc. Față de 2019, tarifele aeriene ar trebui să crească între 43% și 54% în funcție de regiune.

Zborurile spre și dinspre Italia, Spania, Germania și Anglia – suspendate până la 16 iunie

În timpul stării de alertă, zborurile înspre și dinspre România către Austria, Belgia, Elveția, Franța, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, SUA și Turcia rămânsuspendate până la data de 16 iunie, în bazaHotărârii de Guvern nr. 394 din 18 mai 2020.

Potrivit aceleiași hotărâri, vor face excepție zborurile:

a) efectuate cu aeronave de stat;

b) de transport marfă și/sau corespondență;

c) umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;

d) pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea unei autorități publice din România;

e) având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliți în România;

f) aterizări tehnice necomerciale;

g) de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială (ferry);

h) tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;

i) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație;

j) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al Ministerului Afacerilor Externe;

k) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, al Ministerului Afacerilor Externe și al autorității competente din statul de destinație.”

Florin Dimitrescu, General Manager Compania Națională Aeroporturi București, cataloghează situația actuală drept „o lecție de viață”.

„Noutatea vine din zona prelungirii restricțiilor zborurilor către țările afectate mai intens, deși din actualitatea realității curente vedem că anumite țări au redus destul de mult și măsurile luate pentru diminuarea impactului COVID-19”, a declarat acesta, potrivit Forbes.ro.

Pierderi uriașe în sectorul aviatic, generate de criza coronavirusului

Aeroportul Internațional din Viena (Flughafen Wien AG) înregistrează în prezent o scădere de 98% a numărului de pasageri, pe fondul pandemiei de COVID-19.

Astfel, aeroportul lansează un program de economii de peste 220 milioane de euro, care corespunde cu peste 25% din veniturile planificate pentru anul 2020.

Spre exemplu, numărul total de pasageri de pe aeroportul din Viena care zboară către destinații din statele occidentale a scăzut cu 67,5% în martie, în timp ce traficul de pasageri către Europa de Est a scăzut cu 61,3%. Numărul pasagerilor care călătoresc spre destinații din America de Nord și Africa a scăzut, de asemenea, cu 64,6%, respectiv 55,3%. În Orientul Mijlociu, numărul pasagerilor a scăzut cu 71,7%.

În acest context, majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene cer autorităților de la Bruxellessă suspende temporar o lege europeană care acordă restituiri pentru zborurile anulate.

Mai exact, 12 guverne au solicitat Comisiei Europene să suspende normele care obligă companiile aeriene să ofere rambursări complete și să le ofere în loc vouchere pentru călătoriile viitoare.

„Lista neagră” a aeroporturilor, întocmită de UE

În contextual reluării turismului și implicit a reluării zborurilor, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei, organism oficial al Uniunii Europene, a publicat „lista neagră” a aeroporturilor, situate în 34 de ţări cu transmitere ridicată a coronavirusului.

Lista, care urmează a fi actualizată regulat şi care va constitui un ghid pentru zboruri și turism, a fost creată pe baza datelor științifice ale OMS, ECDC și alte instituţii din domeniul sănătăţii.

Așadar, EASA include următoarele state pe „lista neagră”: Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Marea Britanie.

Totodată, raportul EASA privind zborurile mai prezintă o secțiune separată pentru țările din afara UE. Astfel, „lista neagră” pentru țările terțe include Brazilia, Republica Dominicană, Statele Unite ale Americii, Emiratele Arabe Unite, Japonia, India, Indonezia, Iran, Ecuador, Canada, Qatar, Columbia, Kuweit, Belarus, Mexic, Bangladesh, Ucraina, Pakistan, Peru, Rusia, Arabia Saudită, Singapore, Turcia, Chile.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:56 - Artefacte de 3.000 de ani au fost descoperite în Bistrița-Năsăud. Au fost găsite într-unul dintre cele mai importante situri arheologice din țară
23:51 - Primarul din Sfântu Gheorghe, supărat că elevii deja au distrus mobilierul nou pus în școli: „Vor trebui să plătească părinții”
23:16 - Sfârșit tragic pentru primul urs polar văzut în Islanda din 2016. Animalul a fost împușcat de poliție
23:14 - Marcel Boloș: Majorările de salarii au avut impact pe buget. Știu că pare destul de ciudat că au crescut încasările la buget, dar în același timp s-a mărit și deficitul / Care este explicația
22:54 - Mii de animale și-au pierdut viața în urma inundațiilor din Galați și Vaslui. Care este bilanțul
22:31 - Câți bani primim de la UE pentru pagubele generate de inundații. Ciucă: „România nu a fost reprezentată de către premierul Ciolacu la întâlnirea crucială”
22:28 - Un salvamar a fost amendat cu 1.000 de euro pentru că a salvat o femeie de la înec. Ce s-a întâmplat de fapt
21:58 - Oana Florea (PSD): Eu nu îl văd pe Klaus Iohannis în Parlament. Cum ar putea el să intre în lift cu 5 senatori odată sau să stea în bancă? S-ar potrivi la Comisia de turism, Comisia de sport, dacă ar veni la birou (VIDEO)
21:54 - Mihaela Popa (România Renaște), despre „amendamentul Iohannis”: „Sunt lucruri care atentează la democrație și asta e poate cel mai grav când faci o lege pentru un om” (VIDEO)
21:54 - Românii au intrat pe piața imobiliară dintr-o țară din Africa. Pot câștiga 3.000 de euro lunar din chirie