Autostrada A7 Ploiești-Pașcani, cunsocută și sub numele „Autostrada Moldovei”, este inclusă în PNRR (Planul Național pentru Redresare și Reziliență), un obiectiv prioritar pentru finanțare. Astfel, CNAIR trebuie să realizeze un proiect cât mai atractiv pentru comunitatea europeană.
Pentru a se ridica la standardele europene, Ministerul Transporturilor și CNAIR au în vedere ca Autostrada Moldovei să fie „autostradă verde”, informează EconoMedia.ro. Culoarul de expropriere va fi de 100 de metri lățime, mai lat cu 30 de metri față de cel standard, pentru ca infrastructura secundară – drumuri tehnologice, laterale, să poată fi transformată în pistă de biciclete, se arată în documentația celor de la CNAIR.
Planul CNAIR nu se aliniază cu viziunea lui Cătălin Drulă. Vineri, ministrul Transporturilora declarat că nu vor exista piste de biciclete de-a lungul traseului de autostradă, ci pe alte rute.
„Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză.
Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”, a explicat ministrul Drulă.