Alexandru Rafila, despre redeschiderea școlilor: Multe probleme pe care și le pun părinții nu sunt discutate decât marginal. Nu cred că o să fie un mare succes de la început, dar trebuie să fim răbdători

Alexandru Rafila, despre redeschiderea școlilor: Multe probleme pe care și le pun părinții nu sunt discutate decât marginal. Nu cred că o să fie un mare succes de la început, dar trebuie să fim răbdători
Foto: Facebook / Alexandru Rafila

Profesorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie, și-a exprimat, luni, convingerea că numărul de infectări zilnice cu coronavirus va crește după începerea noului an școlar. Acesta a explicat faptul că activitatea didactică este una extrem de complexă, care presupune multe interacțiuni.

În plus, există numeroase aspecte problematice care țin de redeschiderea unităților de învățământ: de exemplu, ce face un părinte dacă află că se închide 14 zile clasa în care îi este copilul, deoarece există un caz de COVID-19. Părintele va trebui atunci să găsească rapid pe cineva care să-i supravegheze fiul / fiica, în caz că este un copil mai mic. „Astea sunt probleme pe care și le pune toată lumea. Nu se discută despre ele decât marginal”, a remarcat Rafila.

Totodată, acesta a subliniat cât de importantă va fi comunicarea dintre părinți și copii, căci aceștia, în primul rând, trebuie să le spună celor mici ce au de făcut. „Nu cred că o să e așteptăm la un mare succes de la început, dar trebuie să luăm lucrurile cu calm, să fim răbdători”, a mai afirmat Alexandru Rafila.

Alexandru Rafila: Părinții trebuie să fie bine informați despre condițiile în care se redeschid școlile

„În primul rând, ei (părinții – n.r.) ar trebui să vadă condițiile pe care le oferă școala. Eu am făcut această sugestie în care școlile, programat, nu în același timp, dar ar putea să invite părinții să vadă cum sunt organizate, care va fi circuitul copilului, pe unde intră, pe unde iese, cum e clasa organizată și așa mai departe. Sigur, în condiții de siguranță, cât să nu favorizeze transmiterea bolii. Asta nu înseamnă că părinții nu trebuie informați. Cred că cel mai importat lucru care dă încredere părinților e să fie informați, iar informația trebuie făcută și acum, înainte de începerea școlii, și, bineînțeles, când începe școala.

Ei trebuie să știe ce se întâmplă când un copil din clasă e diagnosticat pozitiv ce se întâmplă cu colegii. De exemplu, un copil are COVID și a doua zi se decide că acea clasă se închide 14 zile. Ei bine, părinții trebuie să se pregătească, să lase copiii sub supraveghere dacă sunt mici. Asta nu e chiar așa simplu. Astea sunt probleme pe care și le pune toată lumea. Nu se discută despre ele decât marginal și se discută mai mult de faptul că unii vor online, alții prezență fizică”, a declarat Alexandru Rafila, pentru TVR 1.

Rafila detaliază cum ar trebui concret ajutat copilul să se obișnuiască noii realități

„Primul lucru ar fi exemplul personal de utilizare a măștii, de spălat pe mâini, de păstrare a distanței la plimbare, lucurile astea trebuie explicate și exersateîn familie. Când copilul ajunge la școală, să știe aceste lucruri. Ele vor fi explicate de profesori și supraveghetor,i dar trebuie repetat. De asta e bine ca fiecare părinte să cunoască exact detalii despre modul de organizare a școlii, că poate contribui la explicarea acestor lucruri copilului. Sigur că vor fi probleme: copilul smulge masca sau o scapă pe jos, cine-i dă o mască nouă? Copiii au tendința să schimbe măștile între ei, lucrurile astea trebuie discutate în familie. Depinde de abilitățile de comunicare ale părinților, de copii, cum sunt educați și percep acest lucru”, mai explicat specialistul.

Alexandru Rafila, despre redeschiderea școlilor în plină epidemie de coronavirus: Nu cred că o să ne așteptăm la un mare succes de la început

„Treaba e foarte complexă și nu cred că o să ne așteptăm la un mare succes de la început, dar trebuie să luăm lucrurile cu calm, să fim răbdători. Eu sunt convins că numărul de cazuri va crește, cred că toată lumea e de acord. Nu e niciun argument ca să scadă. Evident că activitatea școlară e una complexă, presupune multe interacțiuni. Imporant e să le ținem sub control și să găsim în cadrul familiilor înțelegere, ca să nu se transmită eventual infecția de la copil la persoane din familie care au boli cronice”, a mai afirmat, pentru TVR 1, președintele Societății Române de Microbiologie.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`