În cursul zilei de vineri, 16 octombrie, Ministerul Educației și Cercetării a actualizat datele privind numărul unităților de învățământ care își desfășoară activitatea în scenariul 3, adică online, dar și a celor din scenariul 1 și 2.
Astfel, potrivit noilor date de la Minister, un număr de 1.040 de unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.235 în Scenariul 2 (mixt). Potrivit datelor transmise de către MEC, bazate pe informațiile provenite de la inspectoratele școlare județene și cel al municipiului București, situația, până la data de 16 octombrie ora 12.00, stă astfel:
11.381 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
5.235 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
1.040 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.
În comunicatul MEC se menționează faptul că 291 dintre unitățile de învățământ sunt în scenariul roșu din cauza cazurilor de COVID-19 depistate în cadrul lor, în timp ce alte 749 de școli din țară au trecut în scenariul roșu din cauza retei de incidență a cazurilor din localitate.
„Menționăm că dintre cele 1.040 de unități aflate în această situație, 291 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 749 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.
Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori”, se arată în comunicat.