Modelele Dacia Duster și Sandero, care se regăseau în mod uzual în preferințele europenilor, și-au văzut vânzările la pământ, în septembrie, din cauza eliminării unor motorizări și dezechilibrelor produse de WLTP. La nivel european, VW Golf, cea mai vândută mașină în ultimul deceniu, a fost surclasată de alte 12 modele, scrie profit.ro.
Aproape toate mărcile au suferit scăderi masive, printre care și Dacia, astfel că modelele populare din Europa s-au trezit surclasate de noile vedete ale pieței auto.
PROFEȚIE ÎNGRIJORĂTOARE! MARIA GHIORGHIU, ANUNȚ CUMPLIT PENTRU ROMÂNI! ”O EXPLOZIE URIAȘĂ…”
Cel mai vândut model a fost, potrivit datelor Jato Dynamics, Opel Corsa, care a luat astfel locul lui VW Golf, tras în jos, alături de celelalte modele ale VW, de întârzierile în omologarea motoarelor. Ford Fiesta, Renault Clio și Toyota Yaris au completat primele 5 locuri într-un clasament acaparat de subcompacte cu motoare mici. Dacia avea, în mod obișnuit, două modele în Top 25: Sandero și Duster. Ambele au dispărut însă acum pur și simplu din clasament, din cauza înmatriculărilor slabe din septembrie.
În total, se pare că avansul din august a compensat scăderea din septembrie, dar este posibil ca în octombrie să fie o continuare a reculului WLTP. În clasamentul SUV-urilor, acolo unde Duster ocupa locul 3 de obicei, au apărut alte vedete temporare. Cel mai vândut SUV a fost Peugeot 3008, urmat de 2008, un SUV de clasă B. De altfel, PSA Group anunțase încă din august că a finalizat omologările pentru toate modelele sale. Pe locul al treilea a apărut Hyundai Tucson, un SUV cu vânzări mult mai modeste de obicei.
Opel a fost marca cu cele mai multe autoturisme înmatriculate în septembrie, având o scădere de numai 12 procente, fiind urmată de Ford și BMW. Dacia s-a situat pe locul 17, cu o scădere de 26 de procente și un volum înmatriculat de 25.894 vehicule. Doar 3 mărci, din top 25, au înregistrat creșteri: Volvo, Mitsubishi și Jaguar.
Croația a fost singura țară din UE care a înregistrat o creștere a pieței auto, din punct de vedere al înmatriculărilor, restul având scăderi pe linie, care au culminat cu prăbușirea de 73,8% din România. România rămâne însă piața cu cea mai mare creștere pe întreg anul 2018, cu 35,3% mai multe vehicule înmatriculate de la începutul anului față de anul trecut.