Un elev din Bihor notat cu 2,80 la Evaluarea Națională a primit 8,70 după contestație. Ce spune ministrul Educației

Publicat: 30 06. 2022, 14:17
Actualizat: 30 06. 2022, 15:31
Sursa foto: Pixabay

În urma contestațiilor de la Evaluarea Națională cea mai mare diferență de notă a fost în cazul unui elev din Bihor care a primit nota 2,80 la examenul la Limba Română, iar în urma afișării contestațiilor,  nota a fost de  8,70.

Explicația făcută de  Ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu pentru diferența de 5,9 puncte este că a fost efectuată o greșeala la transcrierea notelor din borderou.

Diferențe de punctaj la Evaluarea Națională după contestații

Un alt caz asemănător, cu o diferență de aproape 4 puncte  după contestațiile la Evaluarea Națională 2022  este  cazul unui elev dintr-o localitate din Prahova, care a primit inițial nota 5.50 la Limba română. După recorectare, nota lui a urcat la 9.25.

„Factorul uman generează erori. A fost o eroare de transcriere”, a spus Sorin  Cîmpeanu.

În total, în urma contestațiilor,  au fost înregistrate 17 lucrări cu note modificate cu o diferență de peste două puncte. Mai exact, 16 la Limba română și una la matematică.

Județele în care au fost înregistrate astfel de diferențe sunt: Constanța, Dâmbovița, Bacău – cu câte 3 note schimbate, Buzău – 2 note schimbate.

De asemenea, modificări au existat și  în Cluj, Călărași Gorj, Covasna și Suceava cu câte o notă schimbată cu o diferență de peste două puncte, conform Hotnews.ro.

Ce a declarat Ministrul Educației despre aceste situații

Astfel că, pentru a nu mai apărea cazuri de acest fel la corectarea lucrărilor, Ministrul Educației a precizat  că soluția este evaluarea digitalizată, așa cum este în prezent în județul Dâmbovița.

În județul Dâmbovița la  proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas la fel ca și cele inițiale sau au fost făcute schimbări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte.

Ministrul Educației a evitat să dea un răspuns clar dacă profesorii vor fi sancționați în vreun fel, însă a menționat că: „Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării evalurării. Mai grave sunt erorile în evaluare, care sunt inadmisibile . Cei care au greșit anul trecut anul acesta nu au mai făcut parte din comisiile de evaluare a lucrărilor. (…) Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii”.