Deși prevăzut cu benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, pe podul suspendat de la Brăila nu va fi permis accesul bicicliștilor și pietonilor din motive care țin de siguranța acestora, Acesta reprezintă cel mai mare proiect de infrastructura din România ultimilor 30 de ani, lucrările fiind în grafic, informează debraila.ro.
Potrivit sursei citate, în timpul operațiunii de ridicare și montare a ultimului segment de tablier metalic, operațiune care va fi urmată de sudarea și asfaltarea căii de rulare formată din tabliere, reprezentantul constructorului a anunțat faptul că bicicliștii și pietonii nu vor putea trece Dunărea pe pod. Ulterior, informația a fost confirmată și de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
“Discuția legată de zonele adiacente podului, acele piste pentru biciclete… Este strict o zonă de siguranță, care va fi folosita pe partea de mentenanța. Pietonii nu vor avea acces din motive de siguranță. Am vrea sa se evite orice eveniment neplăcut. Din cate știu, este o decizie bătută în cuie”, a explicat Viorel Eșanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor din partea constructorului.
Potrivit proiectului, podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrala, la care se adaugă doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.
Lățimea totala va fi 31 de metri si va cuprinde patru benzi de circulație a cate 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a cate 0,5 metri lățime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri lățime si o zona mediana cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte si de alta, doua benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.