Unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din Timișoara este realizarea pasajului Solventul, alături de podul peste Bega, care va putea face posibilă circulația între cartierele Ronaț și Iosefin.
Documentația podului Solventul a trecut de ultimul for tehnic înainte de a intra în Consiliul Local Timișoara. Următorii pași sunt obținerea avizului de mediu și a autorizației de construire, a transmis marți, 27 iunie 2023, viceprimarul Ruben Lațcău, conform Adevărul.
„Am făcut eforturi semnificative ca să obținem cât mai repede avizul de mediu pentru acest proiect, având în vedere problemele de contaminare a terenului. În urma consultărilor cu ADR și Agenția de mediu, am decis ca proiectul să fie autorizat și executat în două loturi diferite. Scopul este să pornim lucrările cât mai curând. Primul lot include noul pod și legătura până la Bulevardul Dâmbovița. Al doilea lot va lega Splaiul Titulescu de Strada Gării și va trece peste platforma industrială Solventul. Separarea face posibilă obținerea avizului de mediu pentru pod mai repede, pentru că nu se suprapune cu situl contaminat. Celălalt lot va fi dat în lucru după decontaminare, avizare și autorizare”, a explicat Ruben Lațcău.
Lucrările vor costa circa 220 de milioane de lei. Acesta este cel mai mare proiect al primăriei de la Revoluție încoace, dar și primul pod nou în Timișoara în ultimii 30 de ani. Aceata va putea duce mașini, pietoni, bicicliști peste Bega, dar va avea și linie de tramvai, de la Nord de Bega la Sud. Investiția completează Inelul 4 Vest.
„Este cheia pentru a rezolva traficul din interiorul Timișoarei și e principala prioritate din următorul ciclu financiar european. Doar printr-o nouă rută de tranzit Nord-Sud putem degreva bulevardele existente, inclusiv Calea Șagului. Lucrăm la proiecte mari de infrastructură care sunt complementare cu proiectele de regenerare urbană prin care vrem să sporim calitatea vieții în cartiere. Podul de la Solventul și Pasajul de la Solventul sunt proiecte care deschid calea pentru transformarea Căii Șagului într-o magistrală verde pentru transportul public și pentru Regenerarea Urbană Mocioni”, a mai spus Ruben Lațcău.
Acest proiect prevede trecerea pe sub nouă linii de cale ferată, în subteran, a prelungirii Căii Bogdănești, împreună cu liniile de tramvai, până la intersecția cu strada Gării, iar apoi construcția unui pod nou peste Bega. Lucrările de la pasaj se află în curs de desfășurare, iar acum se face și proiectul pentru podul peste Bega, dar și studiul de fezabilitate.