Lucrările pentru metroul din Cluj au început, iar săpăturile în subteran vor începe din toamna acestui an. Din iunie se desfășoară lucrări pentru devierea utilităților și pregătirea infrastructurii.
Lucrările la metroul din Cluj au început din iunie, iar conform primarului Emil Boc, aceste lucrări desfășurate în prezent sunt pentru devierea utilităților și pregătirea infrastructurii pentru etapele viitoare ale investiției, conform Adevărul.ro.
„După cum știți, în privința lucrărilor la metrou, acestea au început. Acum se derulează, în continuare, lucrările de deviere de utilități și de pregătire a infrastructurii, astfel încât așa cum este prevăzut, în toamnă să fie aduse acele utilaje care vor lucra în subteran. E vorba de aceste «cârtițe» necesare pentru săpături, deci un model al acestor utilaje va fi și la Cluj, vor fi două exemplare, pentru că sunt două tunele de executat, dus-întors. După aceea urmează să fie pregătită intrarea în subteran. Se lucrează constant pe șantier”, a afirmat, marți, în deschiderea ședinței de Consiliu Local, primarul Emil Boc, potrivit Monitorul de Cluj.
Pe 5 iunie au început lucrările la metroul din Cluj, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimele decenii.
Metroul din Cluj-Napoca, estimat să devină funcțional în 2031, va deservi aproximativ 164.000 de călători zilnic, astfel traficul rutier va fi redus cu 29.000 de mașini. Cu 19 stații subterane și un depou suprateran, metroul va avea o capacitate de transport de 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens), la un interval de 90 de secunde între trenuri.
Traseul principal va conecta Centrul zonei de sud a Comunei Florești – Spitalul regional de urgență – Centru Comercial – Cartierul Mănăștur – Centrul Municipiului Cluj-Napoca – Aurel Vlaicu/Pod IRA – Centru Comercial – Depou.