Gheorghe Veleșcu, milionarul din Iași care vrea să vândă fabrica și să își mute afacerile în Cehia: „Acolo e un mediu de afaceri mai prietenos, taxele sunt mai mici, iar drumurile mai bune”
Gheorghe Marius Veleșcu, milionar din Iași, fondatorul BVB (Barrier Vacuum Bags) și producător de ambalaje în vid, vinde fabrica și își mută afacerile în Cehia. Omul de afaceri susține că negociază cu Tiberiu Stoian, fondatorul Exonia, privind achiziția fabricii de ambalaje în vid.
Tranzacția s-ar ridica la un milion de euro.
„Acolo e un mediu de afaceri mai prietenos, taxele sunt mai mici, iar drumurile mai bune”
„Am o investiție în altă țară, în Republica Cehă. Nu știm dacă vom transfera totul de aici. Acolo, totul presupune un alt nivel de tehnologizare, e o activitate mai complexă. Acolo e un mediu de afaceri mai prietenos, taxele sunt mai mici, iar drumurile mai bune.
Aici, în țară, plătim taxe și impozite, dar nu se întoarce nimic la noi. Pe zona mea nu ar mai fi o altă oportunitate. Vrem să ajungem la o afacere de 10 milioane de euro și trebuie măcar 2 milioane de euro să investim. Dar poate că domnul Stoian, dacă va achiziționa pachetul de acțiuni, va reuși să ducă afacerea la un alt nivel, iar noi să ne facem treaba în Cehia.
Afacerea cu ambalaje în vid am înființat-o în 2011. Cererea pentru ambalaje în vid este în creștere, dar are nevoie de un boost și e nevoie de echipamente care sunt foarte scumpe”, susține Marius Gheorghe Veleșcu, fondator Barrier Vacuum Bags, potrivit bzi.ro.
Plastic & Paper Distribution SRL, companie cu capital integral românesc, fondată de omul de afaceri Marius Veleșcu, este printre foarte puținii producători din Europa Centrală și de Est care dețin capacități proprii de producție a ambalajelor speciale, destinate ambalării în vid a produselor alimentare proaspete, dar și a componentelor utilizate în industria aeronautică și în automotive.
Printre clienții Barrier Vacuum Bags se numără Airbus Elicopters Ghimbav, Smithfield Timisoara, Aerostar Bacău, Vel Pitar, Vodafone UPC, DB Foods și mulți alții. Capacitatea de producție ajunge la 10.000 de bucăți pe oră. În anul 2021, firma avea o cifră de afaceri de 1,3 milioane de euro. Tiberiu Stoian, fondatorul Exonia, producător național de ambalaje biodegradabile, poartă negocieri cu privire la o potențială achiziție a întregului pachet de părți sociale ale producătorului ieșean de ambalaje speciale, BVB (Barrier Vacuum Bags), operat de Plastic & Paper Distribution SRL.
„În perioada următoare, Exonia analizează mai multe oportunități de achiziții, atât a unor producători români de ambalaje, cât și a unor distribuitori specializați pe această nișă, fiind o companie bine capitalizată, cu lichiditate și rezultate foarte bune.
Vizăm acoperirea cât mai rapidă a unei cote importante de piață, la nivel național, dar și diversificarea portofoliului nostru, atât prin dezvoltarea de investiții în linii tehnologice noi, cât și prin fuziuni. prin absorbția altor companii care și-au demonstrat reziliența de-a lungul timpului și care își doresc să performeze alături de un jucător experimentat, care a pus la punct o rețetă de creștere, bazată pe reglementările UE de stimulare a dezvoltării producției de ambalaje sustenabile”, susține Tiberiu Stoian, fondator Exonia.
Tranzacția ar urma să se ridice la un milion de euro, iar actele ar putea fi semnate până la finalul acestui an
„Discuțiile sunt în desfășurare, dar până la acest moment nu a fost semnat niciun document angajant de către Exonia cu privire la acest subiect. Orice eventuală decizie privind dobândirea de către Exonia a unei astfel de participații de capital, în situația finalizării cu succes a negocierilor, va fi formalizată în mod corespunzător, prin parcurgerea etapelor legale incidente și obținerea tuturor aprobărilor necesare din partea autorităților relevante”, mai spune Tiberiu Stoian.
Exonia Holding este evaluată la peste 25 de milioane de euro după ce a reușit, conform bilanțului din 2021, proaspăt publicat, creșterea cifrei de afaceri, dar, în special, o creștere spectaculoasă a profitului EBITDA, de peste 400 la sută, raportat la anul anterior.