Familia unei paciente care a murit la Spitalul Județean din Constanța aduce acuzații grave cadrelor medicale. Fiica femeii spune că aceasta ar fi fost umilită de cei care trebuiau să o îngrijească, că pacienta a fost legată de pat și a răbdat de sete. Mai mult, aceasta s-ar fi contaminat cu coronavirus în timp ce se afla în spital. Familia a depus plângeri la Poliţie, Parchet, Direcția de Sănătate Publică şi Colegiul Medicilor.
Femeia avea 53 de ani și a ajuns la Spitalul Județean Constanța după ce a suferit un accident vascular cerebral. Pacienta a murit la două săptămâni după ce a fost internată, timp în care, susține familia acesteai, ea a fost supusă unor tratamente degradante.
„Se purtau foarte urât cu mama, degradant, umilitor. Stătea cu orele neschimbată, cu zilele, chiar a făcut şi o infecţie, o alergie pe spate, chiar pe tot corpul pentru că a fost neîngrijită. (…) De multe ori mă suna şi-mi spunea: Amalia, nu-mi aduc apă, mor de sete şi eu urma să sun la secţie şi să vorbesc direct cu doamnele asistente. Ele s-au revoltat şi au vrut să se răzbune pe ea. Într-o seară i-au aruncat cu mâncarea pe care a primit-o ca s-o mănânce, au aruncat-o pe jos şi după aceea i-au pus-o în faţă”, susține fiica pacientei, potrivit Digi 24.
În sprijinul acestor acuzații vin și câteva înregistrări ale discuțiilor dintre mamă și fiică.
Totodată, fiica victimei spune că, potrivit legistului, pe corpul mamei sale existau urme de violență, echimoze și urme de legare la mâini.
Pe de altă parte, managerul unității medicale din Constanța spune că nu știe dacă femeia a fost într-adevăr legată, dar susține că sunt situații în care se recurge la această situație pentru salvarea pacienților.
O altă acuzație adusă de rudele victimei este aceea că femeia s-a îmbolnăvit de COVID-19 în timp ce se afla în spital.
”Testul a fost negativ. S-a pozitivat ulterior. Să ştiţi că şi medicii s-au pozitivat în spital. Este totuşi o epidemie şi o pandemie cu care ne confruntăm”, a fost replica lui Tiberiu Tofolean, managerul Spitalului Județean din Constanța.
Până acum, o singură instituție a venit cu un răspuns în urma plângerilor depuse de familie. Este vorba despre DSP, care a transmis că tratamentul primit de pacientă a fost unul corect.