40 de trenuri au fost introduse, începând de vineri, 10 iunie, de CFR Călători, cu destinaţia litoral, în cadrul programului „Trenurile Soarelui”.
Trenurile asigură zilnic legături directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării și vor circula timp de trei luni, până pe 11/12 septembrie 2022, potrivit unui comunicat transmis de CFR Călători, citat de Agerpres. În perioada verii, românii din toate regiunile ţării pot merge la mare fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timişoara Nord, Reşiţa Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Braşov, Suceava, Iaşi, Galaţi, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din Bucureşti Nord prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadenţat (la 1-2 ore) pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa şi retur, potrivit CFR Călători.
Satu Mare – Mangalia, IR 1946, parcurge 1.050 km în 19 ore și 29 minute. Problema e că trenul care merge din nord-vestul României spre litoralul românesc, nu are anul acesta vagoane ”șezut” de Clasa I și vagoane de dormit Clasa I cu două paturi. Călătorii sunt nevoiți astfel să călătorească până pe litoralul doar la vagoanele de cușetă, cu 6 paturi, respectiv vagoanele ”șezut” de la Clasa II. Cererea de bilete este foarte mare, mai ales că, în contextul scumpirii carburanților, o deplasare cu autoturismul de la Satu Mare până pe litoralul românesc este acum foarte scumpă. Pentru că la cușetă fiecare tren are doar două vagoane, cea mai la îndemână opțiune este călătoria la ”șezut” Clasa II – potrivit presasm.ro.