Circulația rutieră din zona Pieței Unirii va fi restricționată începând de miercuri, 18 ianuarie. Primăria Sectorului 4 anunță că „două tasări ale sistemului rutier pun în pericol traficul de suprafață”.
În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat pentru toate categoriile de vehicule pe banda 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către Bd. I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda 3, sensul de mers dinspre Strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.
În ceea ce privește măsura restricționării circulației rutiere a vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență, aceasta urmează să fie discutată și analizată în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.
„Măsura a fost implementată prin semnalizare cu balize în regim de urgență după ce, în urma vizitelor în teren efectuate de specialiști, în zonele mai sus menționate, au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii”, transmite Primăria Sectorului 4.
S4 anunță că studiul de fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat: „În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial”.
„Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou dintre Unirii 1 și Unirii 2”, arată Gândul.
În plus, dacă pe dedesubt trece metroul, pe deasupra planșeului se desfășoară cel mai infernal trafic rutier din România, cel din zona Piața Unirii.
Planșeul de beton din Piața Unirii a fost construit în jurul anului 1940.