Tiger Woods și Nike au încheiat parteneriatul lung, de 27 de ani

Publicat: 09 01. 2024, 12:41

Tiger Woods și gigantul producător de îmbrăcăminte sport Nike și-au încheiat parteneriatul pe termen lung, după mai bine de 27 de ani.
De 15 ori campion suprem de golf, Woods a folosit produsele și echipamentele mărcii de când a devenit profesionist în 1996.

Woods, în vârstă de 48 de ani, a semnat pentru prima dată un contract cu Nike în 1996

„Zilele de după au fost pline de atât de multe momente și amintiri uimitoare, dacă aș începe să le povestesc, aș putea vorbi fără oprire”, a scris Woods pe rețelele de socializare.

Nike a spus că a fost o onoare să-l aibe drept partener pe „unul dintre cei mai mari sportivi pe care i-a văzut vreodată întreaga lume”.
Woods, în vârstă de 48 de ani, a semnat pentru prima dată un contract pe cinci ani de 40 de milioane de dolari cu Nike, după ce a devenit profesionist la vârsta de 20 de ani, în 1996.

Acordul a devenit unul dintre cele mai profitabile parteneriate din istoria sportului, deoarece Woods a dominat lumea golfului timp de mai bine de un deceniu și la plasat pe locul doi pe lista campionilor majori masculini, la trei în spatele liderului Jack Nicklaus.

Devenind una dintre cele mai faimoase vedete ale sportului din lume, Woods a semnat mai multe contracte cu Nike de-a lungul carierei sale, inclusiv un contract pe 10 ani în valoare de 200 de milioane de dolari.

Nike l-a susținut pe Woods și atunci când a avut probleme personale

Tim Derdenger, profesor asociat de marketing și strategie la Carnegie Mellon’s Tepper School of Business din Pittsburgh, Pennsylvania, a declarat pentru BBC că parteneriatul pe termen lung dintre Woods și Nike a fost „un câștig pentru toată lumea”.

În 2013, profesorul a făcut parte dintr-o echipă de cercetare care a analizat impactul lui Woods asupra vânzărilor de mingi de golf Nike, pe care a utilizat-o din anul 2000.

Profesorul Derdenger a spus că, în timp ce Woods a fost plătit cu 200 de milioane de dolari pentru a fi sponsorizat de Nike timp de un deceniu, cercetarea a constatat că compania și-a recuperat 60% din investiția în vânzările de mingi de golf numai în SUA.

El a spus că atunci când Woods a devenit profesionist, Nike „nu avea o poziție proeminentă puternică în industria golfului” și că a câlștigat marele premiu când și-a lansat linia de golf cu viitoarea stea.

Nike a spus că și compania este „recunoscătoare că a făcut parte” din cariera lui Woods, sursă foto: captură YT

Woods, care a revenit la competiție în noiembrie anul trecut, după ce a stat pe margine șapte luni în urma unei accidentări, a scris pe platformele sale de socializare că a fost norocos să fi colaborat cu Nike în urmă cu aproape trei decenii.

Nike i-a rămas loial lui Woods în timpul suișurilor și coborâșurilor carierei sale, inclusiv atunci când a avut loc scandalul din viața sa privată, în 2009, când jucătorul de golf a recunoscut că i-a fost infidel soției de atunci.

Chiar dacă mărcile majore, inclusiv producătorul de lame de ras Gillette, firma de consultanță în management Accenture și compania de telecomunicații AT&T au întrerupt relațiile cu Woods, Nike a spus la momentul respectiv că rămâne ferm alături de el și i-a oferit „sprijinul complet”.

Nu se cunoaște motivul încheierii parteneriatului dintre Nike și Woods

Marți, Woods a mulțumit personalului și altor sportivi, precum și lui Phil Knight, co-fondatorul și fostul director executiv al Nike, pentru „pasiunea și viziunea sa”.

Nike a spus că și compania este „recunoscătoare că a făcut parte” din cariera lui Woods.
Deși nu se cunoaște motivul încheierii parteneriatului dintre Nike și Woods, profesorul Derdenger a sugerat că despărțirea va afecta mai mult brandul, adăugând că a fost o luptă pentru divizia de golf a companiei în ultimii cinci până la șapte ani.

În 2016, compania a încetat să mai vândă crose, genți și mingi după ani de scădere a vânzărilor și și-a mutat accentul pe încălțăminte și haine de golf, care includeau oferte de sponsorizare pentru un alt nume important în patru ori câștigător major Rory McIlroy.

Dar, în ciuda popularității lui McIIroy, profesorul Derdenger nu crede că acesta are același impact ca și Woods în „vânzarea produsului”.
Fără Woods și fostul baschetbalist Michael Jordan, „Nu cred că Nike ar fi acolo unde este astăzi”, a adăugat el.