Qatar cere interzicerea totală a vânzărilor de alcool pe stadioanele Cupei Mondiale cu doar 48 de ore înainte de începerea turneului: presiunile organizatorilor i-au șocat pe șefii FIFA

Qatar cere interzicerea totală a vânzărilor de alcool pe stadioanele Cupei Mondiale cu doar 48 de ore înainte de începerea turneului: presiunile organizatorilor i-au șocat pe șefii FIFA
Foto: Twitter

Organizatorii Qatar fac presiuni pe FIFA pentru interzicerea completă a vânzării de alcool pe toate stadioanele Cupei Mondiale, cu doar două zile înainte de începerea turneului. 

Țara gazdă – unde vânzările de alcool sunt de obicei limitate la străinii care beau în hoteluri și restaurante autorizate sau rezidenți nemusulmani cu permise speciale în casele lor – a făcut presiuni semnificative asupra FIFA pentru a opri vânzarea de bere pe cele opt stadioane ale Cupei Mondiale.

Unul din cei mai mari sponsori ai FIFA nu își va vinde berea fanilor

Dacă interzicerea va avea loc, acest lucru va însemna că Budweiser – unul dintre cei mai mari sponsori ai turneului – nu va putea să-și vândă berea fanilor la meciuri și ar putea încălca contractul cu Fifa, un contract de mai multe milioane de dolari. 

Se consideră că discuțiile despre această problemă sunt în desfășurare între Budweiser și Fifa, deși informațiile existente arată că eliminarea vânzărilor Budweiser este acum „probabilă” după intervenția organizatorilor din Qatar, potrivit dailymail.co.uk.  

În situația actuală, vizitatorii Cupei Mondiale pot cumpăra alcool în hoteluri și restaurante, în zonele pentru fani la anumite ore și pe terenurile stadionului – dar nu în interior. Berea va costa aproape 12 lire sterline per halbă la locurile oficiale, iar fanii vor fi limitati la patru băuturi pentru a nu se îmbăta. Oricine se îmbată ar putea fi dus într-o zonă specială pentru a se trezi.

FIFA a făcut deja o concesiune săptămâna aceasta gazdelor din Qatar cu privire la disponibilitatea lui Budweiser pe stadioane. Organizatorii din Qatar au insistat că standurile din concesiunea Budweiser au fost prea situate în locuri mult prea vizibile.

Fifa a fost de acord să-i mute în poziții în care ar fi mai puțin vizibili într-o schimbare extrem de neobișnuită a unui acord de sponsorizare atât de aproape de începutul turneului.

FIFA a fost de acord să mute data de începere a evenimentului cu o zi înainte

În urmă cu doar trei luni, Fifa a fost de acord să mute data de începere a evenimentului cu o zi mai devreme, astfel încât gazdele să poată juca singurul meci de la data deschiderii. Dacă interzicerea se va concretiza, singurul loc în care alcoolul va fi disponibil pe stadioane este în boxele de ospitalitate. Costul unei astfel de boxe începe de la 22.450 USD pentru un meci.

Publicitatea pentru boxele de ospitalitate promite o „selecție de băuturi disponibile după obicei și preferință; băuturi răcoritoare, bere, șampanie, vinuri alese de sommelieri și băuturi spirtoase premium” care vor fi disponibile „înainte, în timpul și după meciuri”.

Alcoolul este de obicei restricționat în Qatar, o țară musulmană conservatoare, și în mod normal este vândut doar în anumite hoteluri din Doha. Înainte de tensiunea actuală legată de vânzarea berii pe stadioane, Qatar părea să accepte realitatea că va fi obligat să-și relaxeze legile privind alcoolul în timpul turneului de o lună.

FIFA a făcut deja un anumit compromis cu privire la vânzările de bere în interiorul stadioanelor, prin mutarea standurilor în zone mai puțin vizibile.

Budweiser este unul dintre cei mai profitabili sponsori ai FIFA și are dreptul exclusiv de a vinde bere la meciurile Cupei Mondiale.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`