Ministerul Transporturilor a găsit soluția pentru a nu pierde organizarea EURO 2020: Linie de cale ferată București – Aeroport Otopeni
România a primit dreptul de a găzdui Campionatul European de Fotbal din 2020. Una dintre condițiile puse de UEFA, pentru disputarea meciurilor la București, este ca statul să îmbunătățească infrastructura de transport în așa fel încât să fie asigurată deplasarea echipelor și a suporterilor.
Magistrala 6 de metrou, care să lege orașul de Aeroportul Otopeni, una dintre necesitățile privind infrastructura Bucureștiului nu va fi gata la timp, termenul de finalizare pronostricat fiind abia în 2021. Pentru a nu risca pierderea organizării turneului final, ministrul Transporturilor Sorin Bușe se gândește la o soluție de compromis, și anume construcția unei căi ferate care să lege cele două zone, scrie prosport.ro.
"Din nou se pune problema Campionatului de fotbal şi faptul că realizarea metroului va depăşi data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe şi nu vrem să accelerăm în detrimentul calităţii. Am o altă veste bună pe care o anunţ acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. L-aş numi un metrou de suprafaţă. Este o soluţie foarte creativă şi foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internaţional, am impresia chiar premiat, care este uşor de realizat, cu un termen de execuţie foarte scurt.
În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureştiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă — şi acolo poate fi cadenţat, garniturile de tren pot fi cadenţate la 15 minute, în funcţie de traficul de la Otopeni — se pot orienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Avantajul faţă de metrou este că poate funcţiona şi noaptea, la o cadenţă mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosinţă, în 2021, cadenţa poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Braşov, din Ploieşti, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni", a declarat Sorin Buşe în cadrul emisiunii online "De vorbă cu ministrul tău".