Victorie pentru România în raliul Dakar! Emanuel Gyenes s-a impus după 12 etape extrem de dificile în cel mai dur raliu de anduranță din lume, ediție care s-a ținut anul acesta în Arabia Saudită, la categoria Malle Molo, cea a motocicliștilor care concurează fără a beneficia de asistență tehnică.
După ce a dominat această categorie în mod autoritat, Gyenes a încheiat vineri ultima etapă și se va întoarce acasă cu marele trofeu.
La a zecea participare în Dakar, Gyenes a obținut și o onorabilă poziție 29 în clasamentul tuturor celor care au participat la clasa moto, performanța sa fiind mai importantă având în vedere că nu a beneficiat de nicio echipă care să se ocupe de stare motocicletei.
Clasa Malle Moto – Original la care concurează Emanuel Gyennes este consideră drept una extrem de dificilă și periculoasă pentru rutieri. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra.
Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare. Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de gps mascate etc. Această operațiune dureaza în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.
Emmanuel Gyenes concurează în această ediție a raliului având pe echipament însemnele „Legend”, distincție ce este acordată de către organizatori celor care au participat la minim 10 ediții ale raliului.