Emanuel Gyenes a obținut miercuri a patra victorie din această ediție a raliului Dakar și se îndreptă spre marele triumf la categoria motocicliștilor care concurează fără asistență tehnică.
Din etapa aceasta s-au mai desfășurat doar 345 de kilometri pentru că organizatorii au stabilit să abandoneze restul traseului din cauza vântului puternic care punea în pericol participanții.
Cu victoria din etapa a 10-a, Gyenes s-a depărat la o oră și 39 de minute în fața francezului Florent Vayssade în fruntea clasamentului general cu doar două etape rămase până la finalul raliului ce se desfășoară în acest an în Arabia Saudită.
Clasa Malle Moto – Original la care concurează Emanuel Gyennes este consideră drept una extrem de dificilă și periculoasă pentru rutieri. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra.
Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare. Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de gps mascate etc. Această operațiune dureaza în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.
Emmanuel Gyenes concurează în această ediție a raliului având pe echipament însemnele „Legend”, distincție ce este acordată de către organizatori celor care au participat la minim 10 ediții ale raliului.