Motociclistul român Emanuel Gyenes domină categoric clasamentul la categoria Malle Moto, cea a concurenților care nu beneficiează de asistență tehnică. Acesta a terminat etapa a șasea pe locul doi, dar și-a mărit avansul în clasamentul general la oră, 1 minut și 49 de secunde față de francezul Florent Vayssade.
Aceasta a fost cea mai lungă etapă de până acum, dar și prima în care competitorii s-au lovit de dune și de foarte mult nisip.
Pentru Mani Gyenes urmează acum o binemeritată zi de pauză după o săptămână în care toate lucrurile i-au mers foarte bine.
Clasa Malle Moto – Original la care concurează Emmanuel Gyennes este consideră drept una extrem de dificilă și periculoasă pentru rutieri. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra.
Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare. Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de gps mascate etc. Această operațiune dureaza în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.
Emmanuel Gyenes concurează în această ediție a raliului având pe echipament însemnele „Legend”, distincție ce este acordată de către organizatori celor care au participat la minim 10 ediții ale raliului.