Pariurile sportive s-au mutat în online, tot mai mulți jucători deschizându-și cont la agențiile licențiate de Oficiul Național pentru Jocurile de Noroc. Astfel, ei beneficiază de avantaje multiple, de la oferte promoționale până la sute de opțiuni de pariere pentru un singur meci în Superbet ofertă sau în oferta oricărui alt operator de top.
Pariurile online presupun, însă, și o respectare strictă a legislației. De exemplu, dacă nu transmite documentele necesare pentru verificarea identității în termenul legal de 30 de zile de la înregistrarea pe platformă, jucătorul se trezește cu contul închis și pierde și banii din el, în caz că balanța nu este zero. Toată suma este virată de operator către bugetul statului.
Verificarea identității este obligatorie
Pentru a-și verifica identitatea, fiecare client al unui cazino online trebuie să trimită o copie după un act de identitate. Astfel, se poate verifica faptul că informațiile completate în formularul de înregistrare sunt corecte, adică jucătorul are vârsta legală pentru a paria (minim 18 ani) și nu mai are un cont deschis pe respectiva platformă (lucru verificat prin introducerea CNP-ului în baza de date).
Închiderea contului pentru depășirea termenului impus verificării identității nu este singura „surpriză neplăcută” pe care o poate avea un jucător la pariuri online. Aceeași situație apare și în cazul în care cartea de identitate asociată contului expiră, iar pariorul nu trimite în timp util o copie după noua carte de identitate. Este o prevedere mai puțin cunoscută de publicul larg, astfel că cei mai mulți jucători nu trimit noile documente pentru validare.
Operatorul a respectat legea
Un jucător care s-a trezit cu contul închis s-a adresat comunității pariorilor online din România, semnalând că operatorul a comis un abuz, restricționându-i accesul pe platformă și luându-i banii din cont fără niciun motiv. Având legitimitatea dată de deținerea licenței ONJN de gradul 2, acordată site-urilor care scriu despre industria jocurilor de noroc, reprezentanții comunității au contactat operatorul acuzat de abuz și au primit lămuririle necesare:
În conformitate cu dispozițiile art. 133 alin. 3) raportate la dispozițiile art. 129 alin. 5) din Normele metodologice de punere în aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, pariorilor care le expiră cartea de identitate și care nu furnizează înainte de acest moment o dovadă a noii cărți de identitate le va fi blocat contul de pariuri, iar soldul aferent acestuia va fi reținut și virat către bugetul de stat al României!
Astfel, în cazul în care cartea de identitate expiră de 30 iulie (de exemplu), iar clientul agenției de pariuri online nu o trimite pe cea nouă, presupunând că și-a scos o carte de identitate nouă, el suportă consecințele fără a se putea îndrepta în vreun fel împotriva operatorului, care doar respectă legea.
Totuși, jucătorul care s-a adresat comunității pariorilor online a precizat faptul că avea conturi deschise la mai multe agenții și că numai una i-a blocat contul. Concluzia este că unii operatori nu respectă întocmai legislația în vigoare, iar asta le-ar putea atrage sancțiuni, mergându-se până la retragerea licenței, în caz de abateri repetate.
Ulterior, pariorul care a acuzat agenția online de abuz a recunoscut că a primit mesaj de la reprezentanții acesteia, atât pe email cât și în inbox-ul contului, prin care a fost înștiințat despre ce avea să se întâmple. Totuși, deși nu era obligat să revină în vreun fel asupra deciziei, operatorul a fost de acord să redeschidă contul și să îi acorde clientului fonduri suplimentare egale cu suma virată către bugetul statului.
Acest caz a avut o rezolvare fericită, însă arată cât de important este ca pariorii să cunoască legislația în vigoare, pentru a evita surprizele neplăcute.