Ministrul Energiei, Virgil Popescu, spune că există mulți furnizori de energie care au ignorat legea privind plafonarea și compensarea atunci când au emis facturi către clienți. De altfel, oficialul susține că el însuși a primit o factură în care prețul nu era nici compensat, nici plafonat, transmite News.ro.
În cazul unei situații de acest gen, ministrul Virgil Popescu le-a recomandat consumatorilor să nu le plătească, ci să solicite furnizorului recalcularea facturii. Dacă demersul nu are succes, a continuat el, atunci trebuie să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
„Furnizorii au greşit şi au greşit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi şi probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea (…) şi eu am primit factură de la acel furnizor necompensată şi neplafonată, abia în urma acestui control care a pornit şi avansează au început să emită facturi. Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi, înmulţiri, împărţiri? Până la urmă lucrurile sunt simple”, a afirmat ministrul Energiei, luni, la Realitatea Plus.
Oficialul susține că, mai ales în mediul rural, încă există furnizori mici care nu aplică plafonul și compensarea. În acest context, Virgil Popescu a lansat un apel și le-a cerut furnizorilor „să-și revină și să dea drumul la facturile recorectate”.
Ministrul Energiei a subliniat că Hidroelectrica, „un furnizor care nu are foarte mulţi clienţi, dar un furnizor cu foarte mare potenţial” a respectat legea.
Dacă consumatorii constată că furnizorii nu au respectat legea în emiterea facturilor, să nu le plătească până nu se rezolvă problema, a fost îndemnul lui Virgil Popescu.
„Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bunăvoie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune, chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a adăugat ministrul Virgil Popescu.