Aşteptat să răspundă criticilor aduse de preşedintele Klaus Iohannis guvernării pe tema fondurilor europene şi a Pilonului II de pensii, vicepremierul Viorel Ştefan a ţinut marţi, la Palatul Victoria, o conferinţă de presă, în care a vorbit de noua legislaţie a parteneriatelor public-privat.
Astfel, vicepremierul a anunţat prima listă cu proiecte strategice, estimate la 15-20 miliarde de euro, care vor fi demarate pe această nouă legislaţie.
Viorel Ştefan a subliniat că, în acest an, accentul major al guvernării va fi în domeniul investiţiilor.
„Venim cu un model nou de dezvoltare economică, adaptat contextului economic. Ne propunem să susţinem investiţiile prin angrenarea de resurse şi stimularea mediului de afaceri fără a pune presiune asupra bugetului de stat. De aceea, am adoptat recent OUG care modifică legea parteneriatului public privat”, a declarat vicepremierul, conform news.ro. Proiectele prezentate, care ar urma să fie demarate anul viitor, ar mobiliza resurse financiare estimate la 15-20 miliarde de euro şi ar scurta termenele de implementare, consideră Viorel Ştefan.
Pe lista prezentată de vicepremier se află se află autostrăzile Tg. Neamţ-Iaşi-Ungheni, Ploieşti-Râşnov şi Sudului (Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj).
În plus, un alt proiect vizează operarea reţelei de spitale CFR în parteneriat public-privat, acesta urmând să fie primul parteneriat public-privat pentru operarea de servicii publice.
De asemenea, investitorii privaţi ar urma să preia operarea celor 15 unităţi spitaliceşti, unde lucrează aproape 4.000 de angajaţi, ar investesti în modernizarea lor şi ar prelua veniturile de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru o perioadă de timp agreată în parteneriat.
Un alt proiect vizează construirea complexului medical Carol Davila, care va include şi un centru de cercetare, facultate de medicină, cămine studenţeşti, locuinţe pentru medici, şcoli, grădiniţe, zonă comercială, infrastructură pentru însoţitorii pacienţilor şi un hotel cu minimum 2.000 locuri.
Complexul medical, care ar avea o suprafaţă totală construită de circa 130.000 de metri pătraţi, va fi construit în zona Mogoşoaia, pe şoseaua Bucureşti-Târgovişte, şi va avea legătură cu aeroportul Henri Coandă, metroul, Gara de Nord şi infrastructura rutieră.