Compania SC Transferoviar Grup SA s-a retras din cursa pentru privatizarea CFR Marfă. Transferoviar Grup se afla în asociere cu austriecii de la Donau Finanz Austria în acest demers.
Transferoviar Grup aparține grupului de firme controlat de Călin Mitică. Un personaj controversat. Una din firmele grupului, SC Remarul 16 Februarie SA, a cauzat CFR Marfă un prejudiciu de 700.000 de euro prin vânzarea la suprapreţ a unor locomotive second-hand, dupa cum a dovedit în 2010 ancheta DNA Cluj.
Singura companie care a rămas interesată pentru preluarea a 51% din acțiunile CFR Marfă este Grup Feroviar Român, companie deținută de Gruia Stoica. GFR și CFR Marfă au înființat prin asociere compania Rolling Stock Company, care de anul trecut este pe profit și contribuie la consolidarea veniturilor operatorului feroviar de stat.
„Am de gând să duc CFR Marfă spre performanță, să facem profit, să plătim datoriile și salariile la zi. Fiecare cu strategia lui. Pisica când nu ajunge la slănină, spune că este vineri. CFR Marfă nu este un premiu, ci un exercițiu de responsabilitate. Ne-am plâns și noi de termeni, dar am găsit soluții și am mers mai departe”, a declarat Gruia Stoica pentru Știrile B1 TV.
Una dintre cele trei companii care au depus oferte pentru preluarea a 51 la sută dintre acțiunile CFR Marfă, OmniTRAX, a contestat procedura de privatizare a companiei și modul în care a fost exclusă din cursă.
Compania americană susține că nu a avut timp suficient pentru a verifica documentația și că niciun investitor de bună credință nu ar fi putut respecta termenele impuse de comisa de licitație, în condițiile în care reprezentanții companiei ar fi trebuit să verifice peste 10.000 de documente în doar o săptămână.
OmniTRAX a solicitat suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestației sale, admiterea contestației prin anularea deciziei de decădere a OmniTRAX din procesul de privatizare și obligarea autorității contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX.