Spaniolii de la Comsa acuză autoritățile statului că au sabotat execuția lotului 3 din Lugoj-Deva și că au pus în pericol viața șoferilor / Ministrul Cuc reziliase contractul încheiat cu ei

Publicat: 29 08. 2019, 19:54

Comsa, constructorul spaniol care a condus Asocierea însărcinată cu execuția lotului 3 din Autostrada Lugoj-Deva, susține că segmentul de drum de mare viteză este finalizat și așteaptă recepția, dar Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a reziliat contractul „într-un mod abuziv”.

„Proiectul construirii lotului 3, în lungime de 21,141 km, al Autostrăzii Lugoj –Deva, după o colaborare extrem de dificilă a constructorului cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a fost finalizat și aștepta să se facă recepția lucrărilor și punerea în funcțiune. După două săptămâni de așteptare și cu construcția finalizată, răspunsul dat de autoritățile române și ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a fost, in mod surprinzător, rezilierea contractului”, arată comunicatul lansat de Comsa.

Mai mult decât atât, constructorul spaniol pune la îndoială integritatea și buna credință a autorităților statului, pe care le acuză că „intenționat au adus întârzieri în desfășurărea lucrărilor”.

„Piedicile înregistrate de Asociere pe parcursul derulării proiectului cât și rezilierea contractului în momentul în care construirea lotului 3 a fost finalizată ridică mari semne de întrebare despre integritatea și buna credință a autorităților statului, care intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor”, mai arată comunicatul.

Asocierea mai susține că, pe 12 august, „lucrările aferente proiectului au fost finalizate și că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului și punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudență deschiderea unilaterală, în data de 13 august, de către CNAIR a traficului la Nodul Ilia, existând pericolul unui risc pentru utilizatori și nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la această situație, având în vedere că recepția s-a realizat fără o coordonare corespunzătoare între Părți.

Totodată, Asocierea subliniază că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăților pentru lucrările efectuate și certificate pentru plată, ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor Comisiei de Adjudecare a Disputelor, derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii”.

Cum explică Răzvan Cuc rezilierea contractului

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a ieşit joi într-o conferinţă de presă şi a explicat decizia laută cu o zi înainte privind rezilierea contractului pentru Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva. CNAIR a reziliat contractul, dupa ce inițial autoritățile au refuzat recepția „din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”.

Răzvan Cuc a explicat joi că a făcut nu mai puţin de cinci inspecţii pe şantierul de contrucţie şi nu el a fost cel care a grăbit contrucţia, dar a avut o discuţie cu anteprenorul în care i s-a garantat că se poate face recepţia finală.