Sorin Oprescu, maestrul proiectelor-fantomă: Ce s-a întâmplat cu autostrada suspendată promisă în 2008
Autostrada suspendată promisă bucureștenilor a rămas doar pe hârtie pentru că promisiunile lui Sorin Oprescu din campania electorală din 2008 nu s-au concretizat. Acesta spunea că va construi drumul pentru a lega nordul de sudul Bucureștiului pentru a fluidiza traficul.
Imediat după ce a fost ales primar, Oprescu nu a mai făcut lucrări în aer, ci la sol, pe bulevardul Buzești, unde se făceau lucrări de lărgire a străzii, până la Vasile Pârvan, scrie hotnews.ro.
Nici după 4 ani de mandat, edilul nu s-a apucat de autostrada suspendată, ci a inițiat un nou proiect- inelul median al Capitalei – o șosea de 13,5 km, paralelă cu inelul de cale ferată, între Colentina și Lacul Morii. Pentru că proiectul costa 1,6 miliarde de euro, Sorin Oprescu a anunțat că va face un parteneriat cu investitori chinezi, însă i-a pierdut pe drum.
Singurele care au avut de câștigat până acum sunt doar firmele care au făcut proiectul și care primesc pentru el 12 milioane de lei – circa 3 milioane de euro și anume Proiect București, Ecoterra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio, mai arată sursa citată.
La firmele Wester Outdoor și Alpha Studio sunt acționari doi dintre membri Comisiei Tehnice de Urbanism de pe lângă Primăria Capitalei: Sorin Gabrea și Vlad Cavarnali.