Sondaj INSCOP: 59,5% dintre români ar vota un partid naționalist care promovează valorile religioase și susține familia tradițională
Aproape 60% dintre respondenţii unui sondaj INSCOP ar vota un partid naţionalist, care promovează valorile religioase şi susţine familia tradiţională. Pe de altă parte, două treimi nu ar mai susţine o astfel de formaţiune dacă ea ar promova ieşirea României din Uniunea Europeană, apropierea de Rusia sau restrângerea drepturilor minorităţilor naţionale.
Sondaj: Cum se raportează românii la interesele naţionale, valori democraticeși apartenența la UE
Întrebaţi dacă ar vota un partid naţionalist, care promovează valorile religioase şi susţine familia tradiţională, 59,5% au răspuns afirmativ, iar 34,8% negativ.
Dintre cei care au răspuns că ar susţine un partid naţionalist care promovează valorile religioase şi familia tradiţională:
61% au spus că nu ar mai vota un astfel de partid în cazul în care acesta ar propune măsuri şi politici care ar putea determina ieşirea României din Uniunea Europeană;
75% au spus că nu ar vota un astfel de partid, în cazul în care acesta ar propune apropierea României de Rusia;
70% au precizat că nu ar mai vota un astfel de partid, în cazul în care acesta ar propune restrângerea drepturilor minorităţilor naţionale.
64,8% dintre respondenţi au fost de părere că România trebuie să îşi apere interesele naţionale când nu e de acord cu regulile UE, chiar dacă riscă să îşi piardă poziţia de stat membru al blocului comunitar. Pe de altă parte, 28% au spus că România trebuie să respecte regulile UE, chiar şi atunci când sunt afectate interesele naţionale, mai arată sondajul citat de Agerpres.
64,5% au fost de părere că ieşirea României din UE ar afecta interesele naţionale ale ţării (procentul reprezintă aproximativ 42% din totalul populaţiei). 29,4% au apreciat Roexit nu ar afecta interesele naţionale ale ţării (procentul reprezintă aproximativ 19% din totalul populaţiei).
Sondajul a fost realizat în perioada 1 – 15 iunie de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului Strategic Thinking Group. Datele au fost culese prin interviuri telefonice, volumul eşantionului multistadial stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative. Eroarea maximă admisă a datelor este de ą 2.95%, la un grad de încredere de 95%.