România renunță la avioanele MiG-21 LanceR, de săptămâna viitoare

Publicat: 10 05. 2023, 09:24
Actualizat: 10 05. 2023, 09:39
Foto: ROAF

Aeronavele MiG-21 LanceR vor fi scoase din dotatea Forțelor Aeriene Române începând de luni, 15 mai, în urma hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Țării de aface tranziția la utilizarea aeronavelor F-16, conform Hotnews.

Autoritățile nu au menționat numărul de avioane MiG-21 LanceR, dar estimările arată că în 2022 Armata avea în jur de 30 de aeronave, dintre care funcționau 24-26.

„Luni, 15 mai, vor avea loc ultimele zboruri cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române, acestea urmând a fi scoase din serviciu în baza Hotărârii CSAT nr 083/2022 pentru aprobarea Memorandumului privind „Scoaterea din serviciu a aeronavelor MiG-21 LanceR și tranziția accelerată la exploatarea aeronavelor F-16 din dotarea Forțelor Aeriene” se arată în comunicatul Ministerului Apărării Naționale.

Procesul de retragere a avioanelor MiG-21 LanceR începuse deja de la începutul anului.

CSAT a decis că avioanele MiG-21 LanceR vor fi retrase până în mai 2023

Conform deciziei luate în 2022 de Consiliul Suprem de Apărare a Țării, avioanele de luptă MiG-21 LanceR ar trebui scoase din serviciu în luna mai 2023.
Această decizie vine după ce o floată de MiG-uri au fost ținute la sol aproximativ o lună, după o serie de incidente, inclusiv avionul care s-a prăbușit aproape de Constanța în luna martie a anului trecut.

România cumpără 32 de avioane F-16 din Norvegia

Ministerul Apărării Naționale din România a semnat în noiembrie 2022 contractul cu Guvernul Regatului Norvegiei pentru a cumpăra 32 de avioane F-16 în configurația M6.5.2, având motoare de rezervă și support logistic.
Valoarea contractului se ridică la suma de 388 de milioane de euro și se va derula pe o perioadă de trei ani. Aeronavele vor fi livrate spre sfârșitul acestui an.

În momentul de față, Foțele Aeriene Române au 17 aeronave F-16 în configurație M5.2R, care vor fi modernizate la M6.6. Aceste 17 avioane au fost achiziționate în două tranșe din Portugalia și modernizate cu ajutorul SUA. Tot pachetul a costat aproximativ 628 de milioane de euro.