Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri seară, în cadrul emisiunii „Interviurile lui Ion Cristoiu” de pe B1 TV, că CFR Marfă are datorii istorice de peste 2 miliarde de lei, pe care le-ar recupera abia în 20 de ani, în cazul în care nu va fi privatizată.
Fenechiu a reargumentat că nu ar fi de acord cu privatizarea companiei de trasnport feroviar marfă dacă nu ar cere boardul Fondului Monetar Internațional.
„Am spus și repet, eu nu aș privatiza CFR Marfă. Când am făcut această afirmație m-am bazat pe o situație pe care am studiat-o la nivel european și anume că toate marile țări din Europa au o companie de transport feroviar de marfă în proprietatea statului. Credeți-mă, l-am întrebat pe reprezentantul FMI, uitându-mă în ochii lui, dacă țara lui are o astfel de companie și de ce nu ne lasă și pe noi. Mi-a zis că ei sunt aici de mult timp și ne-au tot rugat să punem un management care să redreseze compania, dar și-au dat seama că nu suntem în stare. De asta am spus la acea vreme că FMI și-a pierdut încrederea în noi, că i-am tot păcălit că facem performanță și n-am făcut”, a declarat Relu Fenechiu.
Ministrul Transporturilor a precizat că transportul de marfă feroviar putea fi o activitate rentabilă în România dacă nu se fura și nu era condusă prost, motiv pentru care a și ajuns să aibă „datorii istorice”.
„Transportul feroviar marfă trebuie să fie o activitate strategică și eu aș fi dorit să rămână în proprietatea statului. CFR Marfă a ajuns să aibă pierderi uriașe cam din 2008. Azi e o companie în creștere, dacă nu s-ar privatiza și n-am avea datorii istorice. Avem aproape două miliarde de lei datorii, ne-ar trebui 20 de ani să le recuperăm. Ele pot fi șterse, Comisia Europeană ne dă voie să le ștergem doar dacă privatizăm compania, altfel se consideră ajutor de stat”, a mai precizat Relu Fenechiu.