Răzmeriță pe pagina de Facebook a lui Iohannis: Simpatizanții și activiștii voluntari reacționează la tăcerile tot mai lungi ale președintelui. Dragostea a devenit, brusc și peste noapte, dezamăgire
Jurnalistul Lucian Mândruță, cel care a sprijinit masiv campania electorală a președintelui ”Facebook” Klaus Iohannis, atrage atenția că în ultimele săptămâni șeful statului pierde masiv din capitalul de imagine.
Lucian Mândruță a făcut o analiză a numărului de postări și share-uri de pe pagina de socializare a politcianului cu cei mai mulți prieteni virtuali din Europa și a constatat că mesajele de apreciere din partea românilor au scăzut dramatic. Mai mult, aceștia au început să-l critice pe șeful statului pentru modul în care a ales să comunice deciziile importante, dar și modul său de a face politică.
“Nu știu dacă ați mai dat vreun ochi în ultima vreme pe celebra pagină a lui Klaus Iohannis – cea mai mare a vreunui politician din Europa! Lucrurile s-au schimbat pe neașteptate. De la iubirea profesată în toamna-iarna de 90% din comentatori, în ultimele saptămani (și cu precădere după apariția scandalului cu Codul Silvic și compania austriacă), cele mai multe dintre intervenții sunt critice. Și nu doar atât. Publicul pleacă.
În ultimele doua saptamani (27 aprilie și până azi) ritmul postarilor a scăzut și sub una la 2 zile, iar angajamentul (numărul de oameni care dau like, share, comentează) s-a redus față de lunile de miere de după 16 noiembrie”, scrie Mândruță pe site-ul său.
De la 30 – 50.000 de like-uri pe postare în decembrie – ianuarie (cu vârfuri de 100.000) , media în ultimele săptămâni a ajuns la 10-15.000 de like-uri. Nici la capitolul share-uri Iohannis nu stă mai bine. Dacă la începutul anului media era de 1.000 de share-uri, acum a scăzjut la jumătate.
“Dar cel mai grav mi se pare modul în care foștii lui simpatizanti și activiști voluntari reacționează la tăcerile tot mai lungi din ultima vreme. Dragostea a devenit, brusc și peste noapte, dezamăgire”, adaugă jurnalistul.
Lucian Mândruță prezintă în articolul său câteva postări de pe pagina de Facebook a președintelui. Jurnalistul critică echipa de comunicare a lui Iohnnis pentru că alege, dintre atâtea probleme majore, să promoveze subiecte puțin importante pentru poorul român.
”Să începem cu cel din dimineața asta, când, dintre atâtea probleme majore, echipa de comunicare alege să deschidă cu inițiativa președintelui de a intra într-o campanie generică pentru drepturile femeilor”.
Răspunsul e imediat și drastic: primele comentarii (și cam 8 din 10 sunt așa) arată că sunt și alte urgențe. Problema tăierii pădurilor a ajuns în agenda social media și președintele e acuzat c-o ignoră. Alții pur și simplu îl ironizează pe KJ, ceea ce era total neobișnuit pe pagina asta chiar în urma cu câteva săptămâni.