Lucrările la construcţia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate se derulează mai repede decât se aşteptau autorităţile. Cârtiţa „Varvara”, echipamentul de săpat tuneluri, a ajuns deja în staţia de metrou Orizont, cu 12 zile mai repede decât anunţase ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, la precedenta vizită pe şantier.
Recordul de viteză stabilit de „Varvara” este de 19 inele pe zi, adică un avans de peste 28 de metri. În urmă cu aproximativ două săptămâni, ministrul Ramona Mănescu a efectuat o vizită pe şantierul de lângă Academia Militară, unde a anunţat că tunelul până la staţia Orizont va fi gata în jurul datei de 18-19 noiembrie, cu aproape două săptămâni mai târziu decât s-a întâmplat.
„Rămâne să continuăm lucrul, să mențină ritmul. Vom urmări lucrările ca locuitorii din cartier să se bucure de trafic. E calvar traficul în Drumul Taberei”, a declarat Ramona Mănescu.
Cârtiţa Varvara are o lungime de aproximativ 100 m şi arată ca o manta cilindrică. Echipamentul de săpat tuneluri este dotat cu un dispozitiv pentru excavarea tunelului, dar şi cu unul pentru instalarea captuşelii din inele de bolţari prefabricaţi. Echipamentul de forare a fost pus în funcţiune pe 25 septembrie, pe şantierul metroului din Drumul Taberei.
Potrivit programului de lucrări, structura staţiilor şi a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Ulterior vor demara lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele.
Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor. Primele trenuri pe Magistrala 5 vor fi puse în funcţiune în cursul anului 2016.