Protest USR la Palatul Cotroceni: Klaus Iohannis, numit „dealer neautorizat BMW”

Protest USR la Palatul Cotroceni: Klaus Iohannis, numit „dealer neautorizat BMW”
Protest USR la Cotroceni: „Iohannis, dealer neautorizat BMW”. Sursă foto: USR / Facebook

Mai mulți membri USR au organizat un protest la Palatul Cotroceni. Ei au afișat un banner uriaș cu mesajul „Dealer neautorizat BMW”, cu referire la președintele Klaus Iohannis.

Se întâmplă în contextul scandalului legat de achiziția de către Poliția Română a 600 de mașini. Specificațiile tehnice au fost formulate de așa natură încât să se încadreze doar mașinile Automobile Bavaria, compania lui Michael Schmidt, prietenul președintelui Iohannis.

Lucian Bode, lider PNL și ministru de Interne, a încercat să dea vina pe Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, dar mai mult s-a încurcat.

Drulă a vorbit pe larg despre licitația cu dedicație și a făcut mai multe sesizări la Parchetul European, OLAF, Curtea de Conturi, respectiv Autoritatea de Audit și Organismul Intermediar Transporturi.

Cum a încercat Poliția lui Bode să-i facă vânzare prietenului lui Iohannis

„Poliția Română cumpără 600 de BMW 320ix de la compania prietenului președintelui Klaus Iohannis, cu fonduri europene.

Specificațiile absurde ale licitației (de exemplu, cutie de viteze cu minimum 8 trepte) asigură că nici o marcă concurentă nu poate concura la nivelul prețului. O singură ofertă primită”, acuzase Cătălin Drulă.

Acesta a explicat apoi pe larg cum s-a ajuns la această licitație cu dedicație pentru firma lui Schmidt.

Bode a încercat să dea vina pe Drulă, dar s-a încurcat mai rău

După mai multe săptămâni de scandal pe subiect, joi a ieșit public și Lucian Bode, ministrul de Interne. El s-a contrazis singur spunând că nu e nimic în neregulă cu documentele, apoi că cererea de finanțare și detaliile tehnice au fost aprobate chiar de Drulă, deci el e vinovatul pentru răul care nu există.

În replică, liderul USR a spus că el nu a făcut decât să aprobe un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene, care includea mult mai multe tipuri de investiții în acest scop.

„Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 – probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui)”, a replicat președintele USR, care și venit cu documente.

Liderul Sindicatului Europol, Cosmin Andreica, a confirmat că nevoia o stabilește întotdeauna beneficiarul, în cazul de față Poliția Română.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`