Propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării, adoptată de Guvern. Florin Cîțu: Vom îmbunătăți sistemele publice digitale din sectoarele cheie de activitate
Guvernul a adoptat în ședința de joi propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării, un document strategic pentru guvernarea digitală și managementul serviciilor publice electronice la nivelul administrației, anunță Executivul, printr-un comunicat de presă. Premierul Florin Cîțu a explicat că ministerele și agențiile guvernamentale vor fi legate într-o singură rețea și bază de date cu ajutorul unui cloud guvernamental.
Guvernul a adoptatpropunerea de politică publică în domeniul e-guvernării
”Dorim să ducem administrația publică în viitor, să îmbunătățim sistemele publice digitale din sectoare cheie de activitate, precum Educație, Sănătate, Cultură, Justiție, Poliție. Am aprobat astăzi o propunere de politică publică privind digitalizarea României, o foaie de parcurs pentru următorii zece ani. Toate ministerele și agențiile guvernamentale vor fi legate într-o singură rețea și o singură bază de date interoperabilă prin intermediul unui cloud guvernamental, pentru care Guvernul a inclus în PNRR finanțare de 500 milioane de euro”,a precizat Florin Cîțu.
Această politică publică a avut ca punct de plecare insuficienta dezvoltare a serviciilor publice electronice în România, situație concretizată ”prin numărul mic de servicii publice electronice care depășesc nivelul 2 de sofisticare digitală, puse la dispoziție de instituțiile și autoritățile publice din România, în condițiile în care maximum este nivelul 5”.
Potrivit sursei citate, scopul acestei politici este acela de a întări capacitatea sectorului public de a funcționa într-un mediu digital avansat, iar obiectivul său este livrarea unor servicii publice electronice mature, centrate pe nevoile cetățeanului și ale mediului de afaceri.
”Propunerea de politică publică în domeniul e-guvernării în perioada 2021-2030 este un instrument cu mai multe valențe: principalul document de viziune privind procesul, adică foaia de parcurs a digitalizării serviciilor publice în România pentru următorii 10 ani; un mecanism de monitorizare, evaluare și ajustare periodică; un instrument suport de programare și negociere cu Comisia Europeană pentru exercițiul de finanțare 2021-2027 din fonduri europene și un instrument de fundamentare a măsurilor de digitalizare din Planul Național de Redresare și Reziliență – PNRR”, se mai arată în comunicatul Guvernului.
Totodată, a fost înființat un Comitetul pentru e-guvernare și reducerea birocrației în cadrul căruia vor fi dezbătute inițiative, măsuri și proiecte privind debirocratizarea.
”Digitalizarea rămâne una dintre prioritățile cheie ale Guvernului României, alături de simplificarea legislației, respectiv îmbunătățirea calității reglementărilor în vederea susținerii mediului de afaceri, ambele subscrise țintelor asumate constant atât prin strategiile naționale adoptate, cât și în fața Comisiei Europene, recent, prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, se mai menționează în comunicatul citat.