O pană a Microsoft a afectat servicii de urgență, aeroporturi, gări, bănci și instituții media din întreaga lume

O pană a Microsoft a afectat servicii de urgență, aeroporturi, gări, bănci și instituții media din întreaga lume
Sursa foto: Hepta - Abaca Press / AA/ABACA

UPDATE: Microsoft a anunțat, vineri, o întrerupere a serviciilor, care-i afectează aplicațiile Microsoft 365. „Serviciile noastre sunt îmbunătățite pe măsură ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”, a transmis compania.

Pana serviciilor Microsoft/Windows a produs perturbări grave în serviciile de telecomunicații din întreaga lume. Sunt afectate servicii de urgenţă, bănci, companii aeriene, inclusiv WizzAir şi RyanAir, companii feroviare, televiziuni și alte industrii.

În spitalele din SUA, dosarele electronice ale pacienţilor nu pot fi accesate. Nici numărul de urgență 911 nu a mai funcționat. Companii aeriene ca Delta Airlines, American Airlines şi United au anunţat o perturbare puternică a serviciilor lor.

În Marea Britanie raportează întârzieri companiile feroviare. Bursa de la Londra a fost de asemenea afectată de pana informatică.

La fel și mai multe aeroporturi din întreaga lume, inclusiv Otopeni.

Tot din lipsa accesului la calculatoare, mai multe televiziuni, printre care și SkyNews din Marea Britanie, și-au întrerupt emisia.
Microsoft a anunţat că ia măsuri: „Investigăm o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accesa diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365”. Deocamdată cauza nu e cunoscută.

ȘTIRE INIȚIALĂ:

Probleme în rețeaua IT la nivel global au afectat serviciile bancare, zborurile, transportul terestru în comun și achizițiile din supermarketuri, notează Herald.

Plata cu cardul, afectată

Probleme au fost semnalate până în Noua Zeelandă, unde au fost afectate sistemele de plată bancare. De asemenea, au fost întreruperi în rețeaua globală de televiziune și serviciile Microsoft.

Cititorii Herald s-au plâns de cozi la supermarketuri pentru că nu au putut plăti cu cardul la case. Și naveștiștii au avut probleme cu plata biletelor din același motiv.

Compania de transport local din Auckland a confirmat că nu poate încasa banii pe bilete, așa că oamenii s-au putut deplasa gratis.

„Înțelegem că situația e generalizată și există rapoarte despre întreruperi care afectează sistemele de plată și tehnologia la nivel global”, a spus o purtătoare de cuvânt.

Mai multe magazine s-au închis pentru că nu pot încasa plățile cu cardul, iar altele și-au anunțat clienții că nu pot face achiziții online.

Au fost raportate probleme cu cardurile de debit și de credit, inclusiv ASB, ANZ și Kiwibank. Și ANZ Tap n Pay și Visa payWave au picat. BNZ și Westpac au declarat pentru Herald că nu au probleme cu sistemele lor.

Problemele, semnalate în toată lumea. Care ar fi cauza

Dar probleme au fost semnalate în întreaga lume. Cauza ar fi o problemă tehnică a companiei de securitate cibernetică CrowdStrike, a susținut un reprezentant al guvernului australian, pentru Reuters. Nu sunt indicii că ar fi un atac cibernetic.

Multe aeronave au fost ținute la sol din aceeași cauză. În Australia, de exemplu, aeroportul din Melbourne a transmis că are probleme cu sistemele de check-in. Iar compania aeriană Virgin Australia ar fi comunicat pasagerilor că niciunul dintre avioanele sale nu mai decolează din aeroportul din Sydney până la remedierea defecțiunilor.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`