Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, i-a acuzat pe consilierii locali de la PNL și USR că refuză sistematic să voteze pentru demararea proiectului care ar transforma Bulevardul Unirii în cea mai mare zonă pietonală din România.
„Din păcate pentru locuitorii Sectorului 3, consilierii PNL și USR votează nejustificat împotriva acestui proiect. De ce? Păi nu au niciun motiv real, singurul lor argument e cel politic, să blocheze tot. Și nici nu își dau seama, iar dacă își dau e și mai grav, cât de mult rău fac acestei comunități, cetățenilor sectorului. Eu mă întreb ce o să le explice acestora când o să îi întrebe de ce nu s-a făcut acest proiect extraordinar pentru Sectorul 3, pentru București, dar pentru țara noastră în general. Nu puteam să îmi imaginez că există oameni care nu își doresc să fie mai bine, să scăpăm de poluare, de noxe, să avem parcări, să avem o zonă atât de extinsă cu pădure chiar în mijlocul orașului. O zonă care să ne pună, din acest punct de vedere, cu adevărat pe harta Europei. Dar uitați că există, o spun cu foarte mult regret”, spune primarul Sectorului 3.
Proiectul primăriei prevede reorganizarea completă a zonei dintre Piața Alba Iulia și Piața Unirii. Traficul auto ar urma să se realizeze în subteran, unde se dorește construirea unui pasaj, iar zona de la suprafață ar urma să se transforme într-un spațiu pietonal de peste 200.000 de metri pătrați, amenajat cu spații verzi, spații de joacă și zone comerciale.
Pasajul subteran este prevăzut pe trei niveluri, iar primele două vor găzdui aproape 3.000 de locuri de parcare, dar și stații de încărcare pentru mașini electrice.
La primul nivel ar urma să fie realizată o parcare subterană care să se întindă pe toată lungimea bulevardului. Cel de-al doilea ar urma să preia circulația de pe străzile adiacente și va fi prevăzut și el cu locuri de parcare. La al treilea nivel vor fi amenajate în total patru benzi pe două sensuri de deplasare, cu scopul de a prelua circulația de pe Bulevardul Unirii.
Potrivit proiectului, zona va cuprinde spații verzi de tipul „pădure în oraș”, locuri de joacă pentru copii, restaurante, zone comerciale și alte facilități.
În plus, proiectul cuprinde 33 de puncte de acces pietonal, 17 puncte de acces auto și câte patru strații de autobuz pe fiecare sens.