O nouă decizie controversată luată de Primăria Capitalei pune în pericol zeci de mii de bucureșteni. Pe principalele bulevarde din București s-a instaurat haosul după ce Primăria condusă de Nicușor Dan a înlocuit afacerea „bordura” cu afacerea „pista de biciclete”.
Primăria Capitalei a demarat un nou program de înnoire a vechilor piste de biciclete. Astfel, 3,3 kilometri de pistă de bicicletă, pe traseul Piața Presei – Bulevardul Kiseleff – Bulevardul Constantin Prezan se vor executa în următoarele două luni, potrivi evz.ro.
Contractul a fost atribuit direct, lucrările urmând să fie realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane București. Valoarea execuției lucrării este de 3.944.323,50 lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Fondul Naţional de Mediu, gestionat de Ministerul Mediului.
Dacă vestea îi va bucura pe bicicliști, nu același lucru se poate spune despre șoferi care deja petrec multe ore în traficul infernal din Capitală. Proiectul este un dezastru și pentru zecile de mii de oameni care frecventează zilnic zonele de restaurant, club și muzeu. Asta pentru că accesul auto în parcare se va desfășura pe o singură intrare/ieșire, iar în al doilea rând, în caz de nenorocire, pompierii și salvarea nu mai pot interveni optim având o singură cale de acces spre locațiile enumerate mai sus.
Lucrările vor afecta în mod direct șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff, una dintre cele mai tranzitate de bucureșteni. În orele de vârf se circulă bară la bară pe acest segment de drum. În urma proiectului Primăriei Capitalei una dintre benzi ar fi în permanență blocată.
„Am avut situații în care am solicitat ajutorul pompierilor și a salvărilor. Accesul s-a făcut mereu pe poarta care acum e „astupată” cu borduri și spațiu verde. Din câte știm, cei de la Muzeul Satului au toate hidrantele chiar aici, în zona aceasta unde s-a închis accesul”, spun angajații din Herăstrău.
„Blocarea acelei zone de acces va duce și la blocarea traficului pe Kiseleff. Se vor alinia în cozi la ieșire și la intrare. În această zonă vin circa 10.000 de oameni în fiecare seară de vineri, sâmbătă și duminică, nu mai luăm în calcul traficul din timpul zilei”, explică lucrătorii de la centrele comerciale din zonă.
Administratorii restaurantului KONG a făcut solicitări către Primăria Generală a Capitalei și către ALPAB (Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti) pentru a afla motivul acestei schimbări care ar ajunge să pună în pericol mii de oameni.
De asemenea subliniem faptul ca accesul propus pentru a fi dezafectat reprezinta principala cale de acces ISU catre MUZEUL SATULUI, patrimoniu national, hidrantii exterior si sursa bazin rezerva de apa aflandu-se exact in zona de acces propusa pentru dezafectare iar interventia va deveni imposibila.
Va rugam sa ne comunicati daca PMB a avizat aceasta masura de blocare acces”, au transmis reprezentanții afacerilor din zonă.
Intrarea unde sunt amplasați hidranții pentru Muzeul Satului va fi transformată în spațiu verde.
Nu au primit niciun răspuns, iar muncitorii care sparg de zor asfaltul pentru a pune gazon, și care au tras deja borduri pentru a închide accesul din șosea, au explicat că așa e proiectul pentru pista de biciclete. Proiectul însă se suprapune peste cel vechi și așa cum gura de acces spre parcare nu a schimbat cu nimic confortul publicului atunci, nu ar fi făcut-o nici acum.
Rămâne de văzut care va fi concluzia Inspectoratului General pentru Situații de Urgență în urma acestei modificări și dacă s-au respectat normele impuse.