Nu doar critici, și soluții. Măsurile propuse de Cătălin Drulă (USR) pentru creșterea siguranței rutiere
Au existat numeroase critici în spațiul public după accidentul din 2 Mai, ce putea fi evitată. Însă Cătălin Drulă, lider USR și fost ministru al Transporturilor, propune și soluții pentru creșterea siguranței rutiere. O parte din măsuri pot fi implementate pe termen scurt.
Soluțiile propuse de Drulă pentru creșterea siguranței rutiere
„1. PNRR. Am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe + achiziționarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranță rutieră și control.
2. Oprirea încercărilor de slăbire a legislației rutiere în Parlament. OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portițe pentru șmecheri. Ultima dată am avut o discuție pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni și au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.
El a făcut astfel referire la o ceartă pe care a avut-o cu Lucian Bode (PNL), la vremea respectivă ministru de Interne, pe tema unor modificări la legislație propuse de coaliția de guvernare, modificări care avantajează șoferii indisciplinați. Discuția dintre cei doi poate fi văzută aici:
Liderul USR a propus și alte măsuri de creștere a siguranței rutiere:
„3. Adoptarea legii inițiate de colegii mei (PL-x nr. 88/2022) care permite Poliției să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord. Așteaptă încă susținerea MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară și în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potențial ucigaș sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliția nu poate da amenzi pe baza acestor probe.
4. Reintroducerea inspecției de siguranță rutieră pentru toate categoriile de drumuri. În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I și II, iar în 2022 a fost scoasă și pentru drumuri județene.
5. Oprirea proiectelor ucigașe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naționale prin localități și înlocuirea cu soluții moderne de sec. 21. Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgoviște dublare prin localități în loc de drumul nou expres în afara localităților pe care îl pornisem în 2021.
6. Proiectare a străzilor cu siguranța rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor. Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliștii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălțate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulație, supra-iluminare, pinteni de protecție ai colțurilor de străzi, ș.a.m.d.”.
Drulă: Avem nevoie de minim 2.000 km de autostrăzi și drumuri expres pentru a ajunge la o semi-decență
Pe termen lung, soluția e creșterea numărului de kilometri de autostrăzi și drumuri expres: „Pentru lung parcurs, soluția este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o rețea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârșit de 1000km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decență pentru acoperirea României”.
În finalul postării, președintele USR a punctat că toate acestea depind de coaliția de guvernare, condusă de premierul social-democrat Marcel Ciolacu, căruia i-a lansat „o provocare”: „să le implementăm începând din prima zi a sesiunii parlamentare din septembrie”.