Noul trend în online. Numărul persoanelor care fac asta a crescut cu 300%
2020 a fost un an care a adus mari schimbări în domeniul socio-economic, mai precis înbusiness și entertainment. Artiștii și creatorii de conținut au trebuit să să găsească soluții de criză, pentru a se putea menține pe linia de plutire, alții au folosit criza ca pe o mare oportunitate. Magazinele online au crescut enorm, la fel și aplicațiile de social media, dar și podcasturile, cu aproximativ 300% față de anul precedent.
Nu mai puțin de 885.262 de podcast-uri au fost lansate online în anul 2020, 318.517, potrivit companiei specializate Chartable. Dintre acestea, jumătate sunt realizate în limba engleză, informează Agerpres. 30% dintre podcast-uri au avut unul sau două episoade, iar 23% peste 200.000 peste 10 episoade.
Indienii și chinezii, campionii podcast-urilor
Cea mai mare creștere au cunoscut-o podcast-urile indiene (de 14 ori mai multe), chinezești (de 8 ori mai multe), portugheze (de 8 ori mai multe), iar numărul producțiilor în franceză și engleză s-a dublat. Cele mai multe podcast-uri sunt în zona educativă, peste 133.000, urmate de cultură și societate, cu peste 120.000 și arte, cu peste 94.000.
În topul platformelor, Apple Podcast a cunoscut o scădere de 5 procente,până la 38%. Spotify a urcat puternic, cu 6 procente, până la 26%. Cât despre Youtube, puțini creatori de conținut reușesc să monetizeze conținutul în prezent, dar tendința de creștere se menține. În România, trend-ul podcasturilor a continuat, iar multe persoane publice și-au făcut show-uri de acest gen. Printre aceștia, Micutzu, Andi Moisescu, Pepe, Mihai Petre.