Ministrul Transporturilor Lucian Bode: ”E nevoie de o restructurare urgentă a TAROM. Compania a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziționarea celor nouă ATR-uri fără contract, în baza unui memorandum”

Ministrul Transporturilor Lucian Bode: ”E nevoie de o restructurare urgentă a TAROM. Compania a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziționarea celor nouă ATR-uri fără contract, în baza unui memorandum”

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a vorbit despre situaţia de la TAROM, în conferinţa de presă, susţinută miercuri, la preluarea mandatului său. Bode a susţinut că este nevoie de o restructurare urgentă a companiei.

„În legătură cu TAROM nu știu cine va reuși să disciplineze această companie. În acest moment, la TAROM, sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim-ministrului, Corpul de Control al ministrului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecția Datelor, Consiliul Concurenței , Autoritatea pentru discriminare, Poliția, Parchetul. Nu știu dacă mai există vreo instituție…

Ce s-a întâmplat cu această companie și modul în care a fost administrată în ultima perioadă depășește orice imaginație.

Au disponibil în cont 21 de milioane de euro, au înregistrat pierderi de 160 de milioane de lei, în 2018, și se pregătesc să depășească 180 de milioane de lei, în 2019.

Sunt în discuții avansate pentru achiziționarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy-back semnat de doamna Mezei (Mădălina Mezei, fostul director TAROM – n.r.)”, a declarat Bode.

Totodată, acesta a dezvăluit că Mădălina Mezei a oferit un avans de 900.000 de euro pentru achiziționarea a nouă aeronave ATR în baza unui memorandum, nu a unui contract.

”Țineți-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pe achiziționarea celor nouă aeronave. Repet, a acordat un avans pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut așa ceva! Nu există niciun contract. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziționarea celor nouă ATR-uri fără contract, în baza unui memorandum.

Este clar că avem nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii. Dar nu restructurarea din 2017. În 2017, s-a demarat o procedură de restructurare, aveam 1874 de angajați, iar la finalul procedurii de restructurare, compania TAROM avea 1900 de angajați. La Comercial sunt peste 200 de angajați, dar nu fac nimic ca zborul să devină profitabil. La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa, peste 40% costuri mai mari decât la orice companie din UE.

Sigur că va trebui să intervenim de urgență. Susțin decizia guvernului de a implementa managementul profesionist și la compania TAROM. Au nevoie urgent de un ajutor de salvare. O să discutăm cu toți factorii implicați, cu Comisia Europeană în special pentru ajutorul de slavare, dar ne propunem, clar, să salvăm această companie. Ca să nu mai spun de acele agenţii”, a mai spus Lucian Bode.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`