Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că 1.400 de salariaţi vor fi disponibilizaţi de la CFR Marfă

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că 1.400 de salariaţi vor fi disponibilizaţi de la CFR Marfă
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că 1.400 de salariaţi vor fi disponibilizaţi de la CFR Marfă în acest an. Compania are plăţi restante de aproape 4 miliarde lei şi aşteaptă aprobarea mecanismului de dare în plată pentru stingerea unei datorii la buget de 570 milioane euro, considerat de UE ajutor de stat incompatibil cu legislație europeană.

„Am notificat și Comisia Europeană despre cum vrem să implementăm. Între timp lucrăm”, a spus Drulă.

Pe de altă parte, angajații disponibilizați vorprimi plăți compensatorii ce vor reprezenta 6 salarii minime pe economie, conform contractului colectiv de muncă.

CFR Marfă are acum aproximativ 4.700 de angajaţi și o cotă de piață de 25%, potrivit declarațiilor ministrului Cătălin Drulă, scrie economedia.ro.

Anul trecut, Compania CFR Marfă a intrat într-o procedură de concordat preventiv care ar urma să se închidă în martie 2022 cu recuperarea întregului ajutor de stat. În vederea realizării acestui lucru, este necesar: aprobarea mecanismului de plată alternativă prin darea în plată, în vederea stingerii ajutorului de stat de către Comisia Europeană; emiterea Ordonanței de Urgență privind modalitatea alternativă de stingere a datoriei prin darea în plată a unor bunuri mobile și imobile; vânzarea de către executorul judecătoresc a tuturor vagoanelor care fac obiectul dosarului de executare nr.194/2018, potrivit Ministerului Transporturilor.

Comisia Europeană se așteaptă ca România să recupereze integral ajutorul de stat acordat CFR Marfă. Contrar, Comisia Europeană impune lichidarea companiei. Partea română a gândit o schemă în care CFR Marfă cedează active către ANAF și CFR SA, schemă ce se regăsește și în nota de fundamentare la proiectul de buget al companiei pe acest an. Mai departe activele vor intra în posesia unei „NoiCompanii” de transport marfă la care cele două entități vor fi acționari. Schema, cel mai probabil, nu va funcționa.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`