Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Grațiela Gavrilescu, este de părere că niciun cetățean care deține un autovehicul Volkswagen nu ar trebui să plătească retrocativ în cazul în care mașina pe care o a cumpărat-o era echipată cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene.
„Nu mi se pare anormal ca un cetățean de bună credință, care a dat foarte mulți bani pentru marca respectivă și a achiziționat un astfel de autovehicul, să fie pasibil într-o perioadă următoare să plătească (timbru de mediu n.r.) pentru un Euro 6, care se poate dovedi că era de fapt un Euro 4 sau Euro 5. Măsurile vor fi luate după ce va fi făcută analiza în baza procedurii pe care o să ne-o prezinte specialiștii din grupurile reunite din cele două ministere. Repet, nu mi se pare normal ca un cetățean, indiferent de unde este el, dar noi vorbim acum de cetățenii români, care a scos din buzunar bani mulți, mai ales dacă vorbim despre un autovehicul nou, să fie pus să plătească retroactiv pentru ceva la care nici nu s-ar fi gândit”, a spus, luni, Gavrilescu, informează Agerpres.
Referitor la înființarea Grupului mixt de lucru ce va avea ca scop analizarea situației Volkswagen la nivel local, aceasta a precizat că deja a fost stabilită componența acesteia. Din grupul de lucru fac parte specialiști RAR, cât și cei ai Agenției Naționale de Protecție a Mediului și Gărzii Naționale de Mediu, urmând ca în perioada următoare să se elaboreze o procedură de lucru, „astfel încât specialiștii să ne propună modul în care să trebuiască și noi, ca stat membru al Uniunii Europene, să vedem exact câte mașini Volkswagen au intrat în țară și să vedem dacă motoarele acestor mașini sunt conforme sau nu”.
Comisia Europeană a solicitat joi celor 28 de state membre UE să demareze propriile investigații la nivel național cu privire la autoturismele cu motorizare diesel, produse de Volkswagen.