Apariţia la televiziunea publică în cadrul emisiunii „Viaţa Satului” a lui Liviu Dragnea, pentru a doua oară în această campanie electorală, a atras nemulţumirea unui membru CNA. Dorina Rusu acuză că prina aceste invitaţii reprezintă cea mai gravă sfidare a legii.
„Apariţia preşedintelui PSD Liviu Dragnea, pentru a doua oară în aceasta campanie electorală, la emisiunea „Viata satului” de la TVR, este cea mai gravă sfidare a legii din partea televiziunii publice. După ce în „Viaţa satului” de duminica trecută, prin prezenţa în emisiune a lui Liviu Dragnea şi a lui Petre Daea,TVR a făcut campanie electorală pentru Partidul Social Democrat fără să marcheze emisiunea ca atare şi fără a asigura echidistanta şi pluralismul de opinii, încâlcand deliberat legislaţia electorală, acum revine cu aceeaşi încălcare, arătând că pentru conducerea TVR nu contează legea, ci slugărcinia fată de şeful partidului de la putere”, a transmis Dorina Rusu printr-un comunicat de presă.
Aceasta mai acuză conducerea TVR şi realizatorii emisiunii că „iau legea în bătaie de joc când il invită pe Liviu Dragnea pentru a-şi face campanie electorală într-una din emisiunile cu cea mai mare audienţă ale postului public. TVR face jocuri politice care o îndepărtează total de misiunea sa de a servi interesul public şi o transformă în instrumentul PSD”.
Dorina Rusu arată că nu este pentru prima dată când emisiunea „Viaţa Satului” este folosită într-o campanie electorală, „dar de aceasta dată sfidarea legii depăşeşte orice limită. TVR a redevenit ceea ce era în 1990, când slujea interesele FSN”.
„Am făcut autosesizare şi săptămâna trecută cu privire la această încălcare, acum voi cere să fie adusă în discuţie cu prioritate pe ordinea de zi”, precizează Dorina Rusu.
Rusu a precizat că articolele încalcate din Decizia 308 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare sunt: Art. 11 – Emisiunile de promovare electorală vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, semnalate prin marcajul „promovare electorală”, afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune. Art. 12 – (1) În perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali nu pot fi producători, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici şi privaţi. (2) Candidaţii care deţin funcţii publice pot avea intervenţii în direct sau înregistrate şi în alte emisiuni decât cele prevăzute la art. 7, strict în probleme legate de exercitarea funcţiei lor; în aceste situaţii radiodifuzorii au obligaţia să ia măsuri pentru asigurarea echidistanţei şi a pluralismului de opinii.